تامین زیرساخت های دانش،  ارتقای امنیت اجتماعی

دیدار با خانواد معظم یکی از شهدای فراجا در استان اصفهان، شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه اصفهان، برپایی  نمايشگاه هوشمند سازي و دستاوردهاي پژوهشي فراجا در کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان، برگزاری جلسه اندیشه ورزی با موضوع بررسی علمی وقوع تصادفات عابران پیاده و ارائه راهکارهای کاهش آن و همچنین گردهمایی مدیران و پیشکسوتان پژوهشی پلیس اصفهان از جمله برنامه هایی بود در این هفته انجام شد.

یلدا توکلی:  رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان از انجام ۷۹ طرح تحقیقاتی انتظامی _ امنیتی با هدف تامین زیرساخت های دانشی ارتقای امنیت اجتماعی استان خبر داد.

سرهنگ” احمد اشرفی” به تشریح فعالیت های علمی و پژوهشی فرماندهی انتظامی استان اصفهان پرداخت و گفت: فعالیت های علمی پژوهشی دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان بر ۲ دو حوزه مطالعات مرتبط با نظم و امنیت استان شامل بررسی علمی تمام ماموریت های پلیس و حیطه مختلف مسایل انتظامی از جمله مسایل راهنمایی و رانندگی، آسیب‌های اجتماعی، قتل، تصادفات جاده‌ای، سرقت، جرایم خشن و … و همچنین حوزه مطالعات تخصصی مرتبط با مسئله نظم، امنیت و گردشگری متمرکز است.

وی افزود: به طور خلاصه می توان گفت دغدغه اصلی دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان یافتن پاسخ های علمی برای مسایل حوزه نظم و امنیت است و به عبارت روشن تر، تمام فعالیت های دانشی و پژوهشی این دفتر بر روی یافتن راهکارهایی به منظور ارتقای امنیت اجتماعی استان تمرکز دارد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تالیف کتاب با موضوعات و سرفصل های مورد نیاز در حوزه نظم و امنیت، ترجمه کتب و متون پلیسی برای دست یابی به دانش پلیس سایر کشورها، انجام طرح های تحقیقاتی و حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکترا، برگزاری هیئت های اندیشه ورزی، میزگردها، کارگاه ها و جلسات سخنرانی وهمایش های علمی را از دیگر فعالیت این دفتر برشمرد.

سرهنگ اشرفی از تالیف و ترجمه ۵۵ عنوان کتاب در خصوص مسایل نظم و امنیت استان اصفهان، انجام ۷۹ طرح تحقیقاتی با موضوع انتظامی _ امنیتی به کمک محققان درون و برون سازمانی و حمایت از ۹۴ پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا خبر داد و گفت: تمام این فعالیت ها با هدف تامین زیرساخت های دانشی ارتقای امنیت اجتماعی استان انجام شده است.

این مقام انتظامی کار پژوهشی و تحقیقاتی را اساس کار در انجام ماموریت های فراجا عنوان کرد و اظهار داشت: امروز پلیس در اجرای تمامی ماموریت های خود به پیوست علمی اقدامات توجه دارد و به جرأت می توانم بگویم که هیچ طرح و اقدام عمده ای در فراجا دون بررسی دقیق و مطالعه علمی انجام نمی شود.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان به برخی از برنامه های این دفتر در هفته پژوهش اشاره کرد و گفت:  دیدار با خانواد معظم یکی از شهدای فراجا در استان اصفهان، شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه اصفهان، برپایی  نمایشگاه هوشمند سازی و دستاوردهای پژوهشی فراجا در کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان، برگزاری جلسه اندیشه ورزی با موضوع بررسی علمی وقوع تصادفات عابران پیاده و ارائه راهکارهای کاهش آن و همچنین گردهمایی مدیران و پیشکسوتان پژوهشی پلیس اصفهان از جمله برنامه هایی بود در این هفته انجام شد.