تاب‌آوری فضای سبز شهر اصفهان افزایش یافته است

با هزینه‌ای که شهرداری اصفهان برای این کار در نظر گرفته است، پرورش گل‌ها در محیطی انجام شده است که بتواند تاب‌آوری بیشتری به‌ویژه در روزهای طوفانی، بارانی و گرمای زیاد داشته باشد و هر روز شاهد گل‌های شاداب و سرزنده در سطح شهر باشیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه اقدامات ارزنده شهرداری این کلان‌شهر برای حفظ و نگهداری فضای سبز، در حال حاضر این فضاها از تاب‌آوری بیشتری برخوردار شده است.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت فضای سبز شهر و تغییر شیوه‌های نگهداری این فضاها در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان اظهار کرد: به‌رغم خشکسالی‌ها و هزینه زیاد برای تأمین آب و نگهداری فضای سبز، شاهد گل‌کاری‌های فراوان در سطح شهر هستیم که وضعیت بهتری نسبت به سال‌های قبل دارد.

وی با اشاره به زمان مناسب پرورش گل‌ها افزود: با هزینه‌ای که شهرداری اصفهان برای این کار در نظر گرفته است، پرورش گل‌ها در محیطی انجام شده است که بتواند تاب‌آوری بیشتری به‌ویژه در روزهای طوفانی، بارانی و گرمای زیاد داشته باشد و هر روز شاهد گل‌های شاداب و سرزنده در سطح شهر باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به صرف هزینه میلیاردی برای آبیاری فضای سبز تصریح کرد: آبیاری این فضاها با استفاده از تانکرها و تصفیه پساب با در نظر گرفتن نکات بهداشتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انجام سم‌پاشی در زمان مقرر باعث شده است تا شاهد فضای سبزی با نشاط در شهر اصفهان باشیم، گفت: از شهروندان این کلان‌شهر درخواست می‌کنیم در حفظ، نگهداری و توسعه این فضا کوشا باشند، زیرا تنها چیزی که می‌تواند محیط را برای شهروندان سالم نگه دارد، فضای سبز سالم است.

به گزارش ایمنا، از مجموع شش هزار هکتار فضای سبز شهر اصفهان، چهار هزار هکتار در اختیار شهرداری است و دو هزار هکتار به سایر ارگان‌ها اختصاص دارد که پشتیبانی فنی و حقوقی آن نیز بر عهده شهرداری است.