تأیید ابتلای سه نفر از کارکنان اتوبوسرانی اصفهان به کرونا

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تأیید خبر ابتلای سه نفر از کارکنان اتوبوسرانی به کرونا، گفت: تاکنون دانشگاه علوم پزشکی گزارشی مبنی بر اینکه این افراد در اتوبوس و با توجه به حضور مسافران مبتلا شده‌اند، اعلام نکرده است.

داریوش امانی اظهار کرد: تعطیلی خودسرانه خطوط اتوبوسرانی امکان‌پذیر نیست و باید مقامات فرادستی در این باره تصمیم‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: برای تعطیلی خطوط اتوبوسرانی تابع تصمیمات ستاد کرونای استان هستیم، البته روز گذشته معاون برنامه‌ریزی وزیر کشور تاکید کرد با برنامه‌ریزی مناسب ضمن رعایت بیشتر اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغ شده، از تعطیلی ناوگان‌های اتوبوسرانی خودداری شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های شهر در حال حاضر با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت است، گفت: با تعطیلی مترو خطوط اتوبوسرانی مسیر آن تقویت شده تا از ازدحام احتمالی مسافران جلوگیری شود.

وی ادامه داد: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه در اتوبوس‌ها ازدحام مسافر وجود دارد، اعلام نشده و در صورت اعلام، رسیدگی لازم انجام خواهد شد.

امانی با بیان اینکه ماسک، دستکش و سایر اقلام مورد نیاز برای رانندگان اتوبوس در اصفهان تهیه شده و در اختیار آنها قرار گرفته است، اظهار کرد: هر شب تمام ناوگان فعال بخش دولتی و خصوصی پس از اتمام خدمات‌رسانی در سه توقفگاه اتوبوسرانی با استفاده از محلول‌های ویژه ضدعفونی می‌شود و اقدامات بهداشتی شامل استفاده از دستکش، ماسک و ضدعفونی‌کردن گیت‌های ایستگاه‌های BRT به طور گسترده