تأمین زمین بیش از ۱۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در اصفهان

نهضت ملی مسکن طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برای بیش از ۱۵۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن در استان بصورت قطعی زمین تأمین شده است و بدنبال تأمین زمین و الحاقات برای مابقی واحدها هستیم.

مهران زینلیان، در نود و دومین جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: تمام ظرفیتی که برای استان در طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده، ۲۴۰ هزار مسکن برای دوره چهار ساله است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در بیشتر شهرهای استان بویژه شهرهای جدیدی که بار اصلی جمعیت را بر عهده دارند، آغاز شده است.

معاون استاندار اصفهان افزود: در نشست امروز مقرر شد کلیه تعهدات طرح نهضت ملی مسکن استان با محوریت اداره کل راه و شهرسازی تا پایان سال ۱۴۰۳ جمع بندی شود و همه دستگاه‌های دولتی موظفند بر اساس تکالیف مشخص شده برای آنها در این زمینه، عمل کنند.

وی با اشاره به دستور جلسه نشست شورای مسکن بیان کرد: با توجه به این که بیشتر بار مسکن استان و شهر اصفهان از نظر جمعیتی در بهارستان متمرکز خواهد بود؛ آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

زینلیان اضافه کرد: احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر بهارستان مُصوب شده اما تعداد متقاضیان بیشتر است که با توجه به محدودیت موجود باید با اتخاذ تدابیر لازم، جانمایی برای احداث مازاد مسکن مورد نیاز نیز انجام شود.

وی افزود: اکنون یکی از پروژه‌ها در بهارستان با سه هزار واحد در حال ساخت است و عملیات اجرایی پنج پروژه دیگر از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: با این پنج پروژه، ۲۳ هزار واحد مسکونی در بهارستان احداث می‌شود که هفت هزار واحد کمتر از تعهد اصلی است؛ اما در جلسه امروز مقرر شد تا جلسه بعدی که دو هفته آینده است، این میزان نیز به تعهد اصلی ساخت مسکن در این شهر افزوده شود.

استاندار اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تأمین اراضی مورد نیاز در شهر بهارستان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان، زمین‌هایی که می‌توانند در این طرح استفاده شود را بررسی و نتایج آن را در جلسه آینده شورای مسکن مطرح کند.

سیدرضا مرتضوی با اشاره اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان برای احداث تأسیسات زیربنایی باید زمانبندی مشخصی ارائه کنند، گفت: باید جلسه جداگانه‌ای در این زمینه با حضور مسوولان اداره کل راه و شهرسازی، دستگاه‌های خدمات رسان و شرکت عمران شهر بهارستان با محوریت معاونت عمرانی استانداری تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهر بهارستان، امروز در نشست شورای مسکن استان، بصورت ویژه با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، گزارش مقایسه وضعیت اراضی و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان، بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آخرین وضعیت این طرح در شهر بهارستان ارائه شد.

نهضت ملی مسکن طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهم‌ترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال اعلام شده و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در سطح کشور است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور بشمار می‌رود.

شهر جدید بهارستان بعنوان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی شده اقماری در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان و در مسیر جادهٔ اصفهان- شیراز قرار گرفته است.