اخبار اصفهان این فرصت اقتصادی بزرگ را بررسی می‌کند؛

بیش از ۴ میلیون گردشگر در اصفهان

با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده این اداره‌ کل با مسئولان ستاد سفر شهر تاریخی اصفهان، درهای برخی از جاذبه‌های ناشناخته تاریخی اصفهان در راستای بهره‌گیری گردشگران از جذابیت‌های تاریخی اصفهان به روی گردشگران نوروزی گشوده شد

آمارها حاکی است تا پایان روز سوم فروردین‌ماه، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان رتبه دوم کشور را از منظر بازدید مسافران نوروزی به خود اختصاص داده است.
سالانه به خصوص در ایام نوروز، تعداد زیادی مسافر و گردش به‌ اصفهان سفر می کنند، کمپ دائمی فدک اصفهان تنها مجموعه اقامتی اسکان موقت به سبک چادر خواب است که تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز مسافران در آن توسط شهرداری اصفهان فراهم شده است.
امسال نیز با فرا رسیدن نوروز سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از امکان بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی کمتر شناخته‌شده اصفهان در ایام نوروز خبر داد.

به گفته حمید رضا محققیان با توجه به لزوم ایجاد تنوع در خدمات‌رسانی به گردشگران و تلاش در راستای افزایش ماندگاری گردشگران در فلات مرکزی ایران در نوروز ۱۴۰۳، تنوع در گردشگری اصفهان از الویت ویژه برخوردار است.

درهای برخی از جاذبه‌های ناشناخته تاریخی اصفهان به روی گردشگران گشوده شد
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده این اداره‌ کل با مسئولان ستاد سفر شهر تاریخی اصفهان، درهای برخی از جاذبه‌های ناشناخته تاریخی اصفهان در راستای بهره‌گیری گردشگران از جذابیت‌های تاریخی اصفهان به روی گردشگران نوروزی گشوده شد.
وی افزود: خانه تاریخی امین‌التجار، عمارت شاه‌نشین پل خواجو، بقعه تاریخی بابا قاسم، مقبره ملک شاه سلجوقی و خواجه نظام الملک وزیر ایرانی شاهنشاهی سلاجقه و تخت فولاد ازجمله بناهای تاریخی اصفهان است که در ایام عید پذیرای گردشگران خواهد بود.

اصفهان رتبه دوم کشور در زمینه بازدید از بناهای تاریخی
محققیان گفت: آمارها حاکی است تا پایان روز سوم فروردین‌ماه، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان رتبه دوم کشور را از منظر بازدید گردشگران نوروزی به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: بررسی‌های آمارهای کمیته آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان حاکی است از روز ۲۴ اسفندماه تا ابتدای روز سوم فروردین‌ماه تعداد سه میلیون و پانصد و هفتادوسه هزار و هشت‌صد و پنجاه نفر گردشگر، استان اصفهان را به‌عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب و ۴۸۳ هزار و سیصد و نودونه نفر حداقل به مدت یک‌شب در اصفهان اقامت داشته‌اند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: میدان نقش جهان تا روز سوم فروردین، با بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر بیشترین بازدید را در میان بناهای تاریخی اصفهان داشته است.
به گفته حمید رضا محققیان با توجه به جریان یافتن زاینده‌رود در راستای احقاق حقابه کشاورزان شرق اصفهان، در انتظار افزایش حضور گردشگران در اصفهان هستیم.
در ادامه ۱۲ فروردین بود که سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از دیدار بیش از ۴ میلیون مسافر از جاذبه های گردشگری اصفهان خبر داد.
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به نقل از حمیدرضا محققیان اعلام کرد: آمارهای ارائه شده از سوی کمیته آمار ستاد سفر اصفهان حاکی از این است که از روز بیست و چهارم اسفند ماه تا یازدهم فروردین ماه امسال چهار میلیون و ششصد و دو هزار و شصت و هفت نفر گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید به عمل آورده اند.
وی ادامه داد: بررسی آمارها همچنین حاکی است که در طی این مدت یک میلیون و ششصد و هفت هزار و شانزده نفر گردشگر حداقل به مدت یک شب در ۲۸ شهرستان استان اصفهان اقامت نموده اند.

باغ تاریخی فین در کاشان به عنوان پربازدیدترین مکان تاریخی نوروز ۱۴۰۳
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: در ایام نوروز ۹۹۰هزار و ۸۲۳ نفر گردشگر در شهرستان اصفهان اقامت داشته اند.
ایمنا به نقل از احمد دانایی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از باغ تاریخی فین به عنوان پربازدیدترین مکان تاریخی نوروز ۱۴۰۳ در استان اصفهان نام برد.
به گفته وی از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا پایان روز دوازدهم فروردین‌، مجموعه جهانی باغ فین کاشان با ۱۲۰ هزار نفر گردشگر بیشترین مقصد بازدید گردشگران در استان بوده است.

دانایی‌نیا افزود: برای رفاه بیشتر گردشگران و معرفی بهتر ابنیه تاریخی، بیش از ۴۰ نقطه در بناهای تاریخی تحت‌پوشش این اداره مجهز به سیستم QR _ Code شدند تا گردشگران با استفاده از تلفن همراه و دانلود نرم‌افزار، اطلاعات فضاها را به صورت جداگانه مشاهده و مطالعه کنند.
دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان کاشان ادامه داد: بیش از ۵۰ هزار بروشور و ۱۰ هزار نقشه گردشگری کاشان بین گردشگران توزیع و برای اولین بار نقشه تخصصی گردشگری بازار با جانمایی ۳۳ اثر شاخص تاریخی در آن، چاپ و توزیع شده است.