بیش از ۲۵ میلیون مرسوله پستی در استان اصفهان جابه‌جا شد

مدیرکل پست استان اصفهان ترافیک مرسولات جابه جا شده در سال گذشته دراین منطقه را ۲۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۷۴۵ مورد اعلام کرد.

حمید باقری روز سه‌شنبه اظهار داشت:سال گذشته ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۷۳ مرسوله از استان صادره و  ۱۲ میلیون و ۴۶۲ هزار و  ۱۷۲ مرسوله در این مدت وارد این منطقه شده است.

وی ادامه داد: ترافیک مرسوله‌های پستی سال ۹۸ در اصفهان نسبت به سال پیش از آن ۱۲.۵ درصد افزایش یافت.

به گفته وی، سال ۹۸ پست اصفهان در زمینه حجم ترافیک و جابه‌جایی مرسوله‌های پستی پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی، رتبه سوم کشوری را به‌دست آورد.

مدیر کل پست اصفهان با بیان اینکه درآمد پست استان در سال گذشته رشدی ۲۱.۵ درصدی و رتبه سوم کشوری را کسب کرد، یادآور شد: در همین مدت ۵۱۶ هزار و ۹۳۴ مرسوله پستی در استان به صورت تجارت الکترونیک جابه‌جا و برای متقاضیان انجام شد.

وی بیان کرد: ترافیک مرسوله‌های پستی صادره در سال گذشته ۲.۴ درصد و ترافیک مرسوله‌های وارده در سال ۹۸ نیز ۲۵ درصد بیشتر از سال قبل از آن بود.

باقری با اشاره به اینکه در زمان حاضر یکهزار و ۱۰ واحد پست دولتی و خصوصی در استان فعالیت دارد،  خاطرنشان کرد: رشد ترافیک خریدهای اینترنتی در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرد که با توجه به پویش از خانه بخریم، پیش بینی می‌شود این حجم ترافیک بیش از پیش افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه جدی با شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: فعالیت‌های کارکنان بخش قبول و توزیع پست استان اصفهان برای حفظ سلامت خود و جامعه با رعایت کامل اصول بهداشت فردی و استفاده از ماسک و پوشش حفاظتی انجام می‌شود و تاکنون مورد خاصی از بیماری در این بخش‌ها مشاهده نشده است.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه روزانه ۲۸ هزار مرسوله به استان وارد و ۳۴ هزار مرسوله از استان صادر شده است تصریح کرد: بیش از یکصد خدمت در زمان حاضر به‌وسیله پست استان اصفهان انجام می‌شود که این خدمات به غیر از خدمات نیابتی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی است که به صورت فصلی انجام می‌شود.

۵۲ درصد واحدهای پستی در اصفهان، شهری و ۴۸ درصد در روستاهای استان به همشهریان خدمات ارائه می‌کنند.

پوشش جمعیتی هر واحد پستی در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است و اکنون هر واحد پستی در استان چهار هزار و ۹۹۱ نفر و بطور متوسط در کشور هر واحد پستی پنج هزار و ۸۲۹ نفر را پوشش می‌دهد.

پوشش مساحتی هر واحد پستی در استان اصفهان ۱۰۲ و در کشور این رقم به ۱۱۵ کیلومتر مربع است.

پست اصفهان با برخورداری از ۶۰۲ نفر نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی پنج درصد از سهم نیروی انسانی شبکه پستی کشور را به خود اختصاص داده که ۴۳ درصد از این افراد در بخش نامه رسانی فعالیت می‌کنند و به عنوان یکی از مزیت‌های این استان محسوب می‌شود.

این استان مرکز مبادله پستی ۱۰ استان است و پس از تهران بعنوان بزرگترین مرکز مبادله پستی زمینی کشور محسوب می‌شود.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون تن جمعیت دارد.