معاون استاندار اصفهان :

بیش از ۱۰ میلیارد دلار محصولات فنی ، مهندسی کشور صادر شد

اکنون ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است و ۳۶۰ هزار اشتغال و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات شرکت شهرک‌های دانش بنیان است

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان گفت: امروز ایران در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی صاحب سبک است و امسال بیش از ۱۰ میلیارد دلار محصولات فنی، مهندسی کشور صادر شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی خضری در مراسم افتتاح ۲۳ طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی در شهرستان مبارکه افزود: ایران امروز جزو هشت کشور صاحب سلول‌های بنیادی است و در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی، سدسازی، ساخت توربین و رآکتورهای برق پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.
وی اظهار کرد: اکنون ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است و ۳۶۰ هزار اشتغال و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات شرکت شهرک‌های دانش بنیان است.
خضری با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های پزشکی، هسته‌ای و موشکی اظهار داشت: واقعیات و معادلات داخلی و خارجی ایران هم با ظهور انقلاب اسلامی برهم خورد.
معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ۵۰ سال پیش پزشکان هندی، پاکستانی و فیلیپینی درمان بیماران کشور مارا بر عهده داشتند اما امروز شبکه بهداشت و درمان در روستاهای ایران هم‌ رفته و در بسیاری از حوزه‌های پزشکی از جمله سلول‌های بنیادی در دنیا صاحب سبک هستیم.
خضری در عین حال تصریح کرد: چالش‌هایی در اقتصاد و بعضی از صنایع کشور از جمله خودروسازی وجود دارد و باید نسخه‌ای که برای صنایع موشکی، هسته‌ای و دفاعی و پزشکی پیچیده شده است برای صنعت خودروسازی کشور هم پیچیده شود.
معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان همچنین با اشاره به اینکه امنیت زیرساخت اقتصاد، تولید و علم است، گفت: امروز منطقه در آتش ناامنی می‌سوزد اما کشور ما در امنیت کامل بسر می‌برد و اگر این امنیت نباشد نمی‌توان هیچ کاری انجام داد.
وی تصریح کرد: باید نگاه خود را به اداره کشور تغییر دهیم و عمده ناکارآمدی‌های اقتصادی در کشور ما ناشی از سوء مدیریت است.
معاون استاندار اصفهان اظهار داشت: مدیران در نظام اسلامی باید اهل فکر و مطالعه باشند.
وی با اشاره به اینکه باید در اقتصاد هم مردم را به صحنه بیاوریم و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان مبارکه و استان اصفهان برای استفاده از مردم و بخش خصوصی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، با حضور معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان ۲۳ طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی با ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان مبارکه به بهره‌برداری رسید.
این طرح‌ها شامل احداث بلوار شهید حمزه بابایی، بلوار وحدت، رونمایی از ناوگان حمل و نقل عمومی، بازسازی و احداث چمن مصنوعی، بهسازی پارک محله‌ای، احداث مجموعه شهرک کارگاهی خیام، زیرسازی و احداث خیابان، ایستگاه پمپاژ آب، خانه عالم روستا، توسعه سیستم آبیاری تحت فشار، احداث گلخانه سبزی و صیفی، مسکن مددجویان و سالن اجتماعات شهید سلیمانی است.
به گزارش ایرنا، سالن سردار شهید سلیمانی شهر کرکوند از توابع شهرستان مبارکه نیز امروز با حضور معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان به بهره‌برداری رسید.
شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.