بیش از چهار هزار خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به تازگی ۱۵۱ خانوار و ۵۰۶ نفر جمعیت در روستای سینگرد شهرستان فریدن به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و درصد پوشش روستاهای این منطقه به ۹۳ درصد رسید و برای اتصال ۱۰۰ درصدی روستاها، ۲ روستای دیگر باقی مانده است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: چهار هزار و ۳۱۴ خانوار این استان با پوشش جمعیتی ۱۳ هزار و ۸۱۸ نفر با احداث یا ارتقای ۵۰ سایت روستایی با فناوری نسل سوم از ابتدای امسال تاکنون به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

جعفر مطلب زاده افزود: از مجموع این سایت‌ها، ۴۷ سایت توسط اپراتور همراه اول احداث یا ارتقا یافته و سه سایت توسط اپراتور ایرانسل راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای اتصال ۱۲۷ سایت روستایی به شبکه ملی اطلاعات در استان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: به تازگی ۱۵۱ خانوار و ۵۰۶ نفر جمعیت در روستای سینگرد شهرستان فریدن به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و درصد پوشش روستاهای این منطقه به ۹۳ درصد رسید و برای اتصال ۱۰۰ درصدی روستاها، ۲ روستای دیگر باقی مانده است.

مطلب زاده با بیان اینکه زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت محقق خواهد شد، ادامه داد: طرح خدمات عمومی اجباری روستایی USO (یو. اس. او) از محل بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار روستایی تأمین و اجرای آن توسط اپراتورهای مختلف انجام می‌شود.

مطلب زاده ادامه داد: تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهرهای استان اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.