بیش ازپنج هزار خودروی دودزا در اصفهان جریمه شدند

در ۲۱ روز آذر سالجاری ۱۷ هزار و ۸۴۵ دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی مورد اعمال قانون قرار گرفتند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۶ درصد رشد داشته است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد با خودروهای آلاینده و اعمال قانون پنج هزار و ۷۲۱ دستگاه خودروی دودزا در ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان روز سه‌شنبه به نقل از سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: در پی افزایش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در دستور کار ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان قرار گرفت و رقم اعمال قانون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۱ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: پلاک خودروهای دودزا که بنا بر تشخیص کارشناسان پلیس تردد آنها باعث آلودگی هوا می‌شود فک شده و به رانندگان آنها پلاک تعمیری ارائه می‌شود که با این پلاک موظف هستند ظرف ۴۸ ساعت به تعمیرگاه مراجعه و نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند.

رییس پلیس راهور فرمندهی انتظامی اصفهان افزود: در ۲۱ روز آذرماه تعداد ۲ هزار و ۲۴۴ دستگاه خودروی دودزا توسط کارشناسان پلیس راهور فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام شدند.

وی یکی از اقدامات پلیس راهور در زمینه کاهش آلودگی هوا را برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی عنوان کرد و اظهار داشت: در ۲۱ روز آذر سالجاری ۱۷ هزار و ۸۴۵ دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی مورد اعمال قانون قرار گرفتند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۶ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی اصفهان مبلغ جریمه خودروهای دودزا را ۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان و مبلغ جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی را ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد که این جریمه‌ها بازدارندگی لازم را ندارند و بایستی در اعمال قانون این نوع خودروها بازنگری صورت گیرد.

وی یادآور شد: طرح زوج و فرد نیز که پیش از این فقط در ساعات بعد ازظهر اعمال می‌شد از صبح امروز از سر گرفته شد و جریمه تردد در محدوده زوج و فرد ۱۰۵ هزار تومان تعیین شده است.

سرهنگ محمدی افزود: طرح یاد شده صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ ظهر و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ شب اجرا می‌شود و خودروها هر بار که وارد محدوده طرح شوند توسط دوربین‌ها اعمال قانون می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته با کامیون‌های خاکبرداری که فاقد مجوز باشند نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد که در این‌باره نیز در ۲۱ روزی که از آذر امسال گذشته ۱۱ هزار و ۱۲۱ مورد اعمال قانون برای این نوع کامیون‌ها اجرا شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی اصفهان با بیان اینکه خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز بدون هرگونه اغماضی مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند، گفت: پلیس راهور با رانندگانی که به حقوق مردم بی‌اعتنا هستند قاطعانه برابر قانون برخورد می‌کندو با هیچ شخص و ارگانی نیز تعارف ندارد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا نیازمند مشارکت عموم مردم و دستگاه‌هاست، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که در این ایام که با آلودگی شدید هوا روبرو هستیم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر بویژه در هسته مرکزی شهر خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه عیب و نقصی در سامانه احتراق خودرو نسبت به تعمیر فوری و رفع عیب آن اقدام کنند.