به منظور مبارزه با التهاب و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها باید چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

یکی از راه‌های مبارزه با التهاب پیروی از یک رژیم غذایی ضدالتهابی است. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان که از آسیب سلولی جلوگیری می‌کنند، به کاهش و مبارزه با التهاب کمک می‌کنند

غذاهای ضدالتهابی برای سلامتی خواص مهمی از جمله تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب دارند. از جمله بیماری‌های مرتبط با التهاب عبارتند از سرطان، بیماری قلبی، دیابت، آرتریت و افسردگی.
یکی از راه‌های مبارزه با التهاب پیروی از یک رژیم غذایی ضدالتهابی است. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان که از آسیب سلولی جلوگیری می‌کنند، به کاهش و مبارزه با التهاب کمک می‌کنند.
در ادامه به معرفی غذاهای ضدالتهابی و فوایدشان برای سلامتی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

بادام‌ها
بادام‌ها سرشار از چربی‌های تک غیراشباع (سالم)، ویتامین E و منگنز و همچنین منیزیم و پروتئین گیاهی هستند.
طبق نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده، خوردن بادام به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند. بعلاوه، بادام به تعادل اسیدهای چرب در خون کمک
می‌کند.

آووکادو
آووکادو یک ماده‌غذایی ضدالتهابی است که سرشار از چربی‌های مفید برای قلب می‌باشد؛ بعلاوه، منبع خوبی از منیزیم، فیبر و پتاسیم است.
آووکادو سرشار از ویتامین‌های C، A، E و ویتامین‌های B کمپلکس و مقدار بسیار کمی سدیم می‌باشد.

کلم بروکلی
بروکلی از جمله سبزیجات چلیپایی بشمار می‌آید. سرشار از مواد شیمیایی گیاهی به نام گلوکوسینولات است. فیتوشیمیایی‌ها آنتی اکسیدان‌های گیاهی هستند.
بعلاوه، کلم بروکلی سرشار از ویتامین C، پتاسیم، کلسیم و ویتامین A است که همگی کالری کمی دارند.

بلوبری
بلوبری سرشار از پلی فنول است. فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، اسیدهای فنولیک و تانن‌ها از جمله مواد شیمیایی گیاهی هستند که از آسیب سلولی جلوگیری کرده و به ترمیم آن کمک می کنند. بعلاوه، به تحریک فعالیت آنتی اکسیدانی و پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی کمک می‌کنند.

هویج
هویج به دلیل دارا بودن بتاکاروتن جزو خوراکی‌های ضدالتهابی به شمار می‌آید.
بتاکاروتن، این آنتی اکسیدان قوی، در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ویتامین برای سلامتی حیاتی و مهم است.

لوبیا خشک
لوبیا خشک مانند لوبیا چشم بلبلی، لوبیا چیتی و لوبیا سیاه سرشار از پروتئین گیاهی، مواد معدنی، ویتامین‌های B کمپلکس و ویتامین K هستند؛ بعلاوه لوبیا‌های مذکور سرشار از فیبر و حاوی پلی فنول‌هایی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی می‌باشند.

کلم پیچ
کلم پیچ سرشار از ویتامین‌های A، C و K است. بعلاوه، سرشار از کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و ویتامین C است. کلم پیچ حاوی مقدار بسیار کمی سدیم و کالری می‌باشد و یکی از اصلی‌ترین مزایای کلم پیچ این است که حاوی فیبر است.
کلم پیچ به دلیل دارا بودن گلوکوزینولات به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. بعلاوه، کلم پیچ دارای لوتئین و زآگزانتین می‌باشد که خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهد.

روغن زیتون
روغن زیتون برای سلامت قلب و عمر طولانی بسیار مفید است. این روغن مفید سرشار از چربی‌های تک غیراشباع بوده و برای رگ‌های خونی مفید است. بعلاوه، به دلیل دارا بودن پلی فنول از سلول‌های بدن محافظت می‌کند.

پرتقال
پرتقال سرشار از ویتامین C و پتاسیم، فیبر، کلسیم و فولات است. فیبر و فولات موجود در پرتقال برای سلامت قلب عالی‌ست. ویتامین C به تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کرده و بافت همبند را قوی می‌کند و به سالم نگه داشتن رگ‌های خونی کمک می‌کند.