به روز رسانی دستگاه تصفیه روغن صنعتی در شرکت پالایش نفت اصفهان

    با هدف رویکرد در جهت خودکفایی، دستگاه تصفیه روغن صنعتی ساخت شرکت ALFA-LAVAL با همکاری گروههای تخصصی تعمیرات ماشینری- برق و ابزار دقیق در شرکت پالایش نفت اصفهان به روز رسانی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. مهندس احمد نوری رئیس نگهداری وتعمیرات ابزار دقیق افزود: دستگاهی که در سایه تحریم‌های ظالمانه، […]

 

 

با هدف رویکرد در جهت خودکفایی، دستگاه تصفیه روغن صنعتی ساخت شرکت ALFA-LAVAL با همکاری گروههای تخصصی تعمیرات ماشینری- برق و ابزار دقیق در شرکت پالایش نفت اصفهان به روز رسانی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مهندس احمد نوری رئیس نگهداری وتعمیرات ابزار دقیق افزود: دستگاهی که در سایه تحریم‌های ظالمانه، خرید خارجی آن با قیمت میلیاردی امکان پذیر نبود اکنون با تلاش و پشتکار کارشناسان این شرکت و به سرپرستی فرشاد شمس مهندس اداره تعمیرات ونگهداری ابزاردقیق شرکت سیستم کنترل آن به روز رسانی گردیده است.

 فرشاد شمس نیز در این زمینه گفت: دستگاه تصفیه روغن به روز شده قابلیت حذف ذرات جامد، آب آزاد و محلول موجود در روغن به صورت دوره‌ای برای تصفیه روغن‌های نو و یا درحال کار و بازیافتی و جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات در عین حال جهت تمیز نگه داشتن روغن گردشی را دارا می‌باشند

. ضمن اینکه با این دستگاه مقدار رطوبت به کمتر از PPM100 کاهش می‌یابد، همچنین آلاینده‌ها حذف و روغن تمیز در سطح NAS1638 CLASS 6-7 ارتقاء پیدا می‌کند شایان ذکر است قابلیت تصفیه مخازن روانکار به ظرفیت ۴۰ تا ۵۰۰۰ لیتر روغن در روز می‌باشد، توضیح بیشتر اینکه اگر قیمت ۲۲۰ لیتر روغن را حدود ۴ میلیون تومان در نظر بگیریم در حداکثر توان، قابلیت صرفه جویی ماهیانه آن بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود و شرکت از خرید روغن‌های قابل تصفیه، بی نیاز می‌شود؛ این میزان صرفه جویی زمانی که در شرایط اضطراری به تصفیه روغن نیاز است، بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد.

 مهندس شمس ادامه داد: در دو سال گذشته گروه تعمیرات ماشینری، برق و ابزاردقیق یک دستگاه تصفیه روغن دیگر را، مشابه دستگاه یاد شده به روز رسانی کردند و خوشبختانه تاکنون بدون مشکل خاصی مورد استفاده متناوب قرار دارد.

لازم به ذکر است کارشناسان تعمیرات ابزاردقیق، کنترل دو دستگاه را توسط سیستم PLC انجام داده‌اند که توسط سیستم مانیتورینگ HMI نصب شده قابلیت راه اندازی و اعلام آلارم ها را دارد. مدت زمان برنامه نویسی و نصب سیستم کنترل جدید هرکدام از سانتریفیوژ ها نزدیک به پنج ماه گزارش شده است.