بهره‌برداری از ۱۸ هزار پورت فیبرنوری در استان اصفهان

در زمان حاضر بیش از ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان به اینترنت پُرسرعت و شبکه ملی اطلاعات مُتصل هستند که ۹ درصد از رشد و ارتقا شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دولت سیزدهم محقق شده و ۸۹ روستای بالای ۲۰ خانوار از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به شبکه ملی اطلاعات پیوسته‌اند

۲ پروژه اتصال ۱۸ هزار پورت فیبرنوری به منازل و کسب و کارها در شهرهای بهارستان، مجلسی و فولادشهر و اتصال ۸۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات در استان اصفهان به مناسبت روز جهانی ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام کرد: پروژه راه‌اندازی ۱۸ هزار دسترسی مشترک به فیبر نوری در استان توسط شرکت “فناپ تلکام” شامل پنج هزار دسترسی در بهارستان، سه هزار دسترسی در مجلسی و ۱۰ هزار دسترسی در فولادشهر بصورت نمادین در دفتر یک شرکت دانش بنیان بهارستان با انجام تست سرعت دانلود و آپلود اینترنت (سرعتی نزدیک به یک ترابیت بر ثانیه) افتتاح شد.

جعفر مُطلب‌زاده افزود: پروژه دوم، اتصال ۸۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از محل بودجه خدمات عمومی اجباری روستایی (یو. اس. او) بصورت نمادین در روستای ظفرقند شهرستان اردستان با حضور مسوولان و جمعی از اهالی منطقه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تاکنون یکصد سایت روستایی دارای فناوری نسل سوم در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان احداث یا ارتقا پیدا کرده و از مجموع آنها ۵۶ سایت توسط اپراتور همراه اول احداث یا ارتقا یافته و ۴۴ سایت توسط اپراتور ایرانسل راه‌اندازی شده است.

مُطلب زاده با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت گفت: روند اتصال روستاهای استان از محل بودجه USO(توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و با برنامه ریزی لازم برای تحقق این امر در حال تلاش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان همراه اول در اصفهان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهرهای این استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بیش از ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان به اینترنت پُرسرعت و شبکه ملی اطلاعات مُتصل هستند که ۹ درصد از رشد و ارتقا شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دولت سیزدهم محقق شده و ۸۹ روستای بالای ۲۰ خانوار از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به شبکه ملی اطلاعات پیوسته‌اند.

یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم، پایان پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه اینترنت است که اصلی‌ترین سیاست ادامه این پروژه در دولت سیزدهم رعایت هرچه بیشتر اصل عدالت در توسعه ارتباطی بوده است، به این معنی که استان‌هایی که در این پروژه درصد پیشرفت پایین‌تری داشته‌اند، در اولویت قرار گرفته و در آنجا کار با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارند.

۱۷ می مصادف با ۲۷ اردیبهشت بعنوان “روز جهانی اطلاعات و ارتباطات” نامگذاری شده است.