بهبود آهنگ تولید در پُلی اکریل اصفهان

     در حال حاضر، اعداد و ارقام حاکی از بهبود آهنگ تولید در پلی اکریل است. شرکتی که به دلیل تولید نوع خاصی از محصولات، تنها تولیدکننده محصولات اکریلیکی در کشور بوده و قسمت عمده نیاز کشور در این حوزه را تأمین می‌کند.   شرکت پلی اکریل اصفهان در طی چند سال گذشته، دوران […]

 

 

 در حال حاضر، اعداد و ارقام حاکی از بهبود آهنگ تولید در پلی اکریل است. شرکتی که به دلیل تولید نوع خاصی از محصولات، تنها تولیدکننده محصولات اکریلیکی در کشور بوده و قسمت عمده نیاز کشور در این حوزه را تأمین میکند.

 

شرکت پلی اکریل اصفهان در طی چند سال گذشته، دوران پر فراز و نشیبی از تعطیلی کامل تا تحقق رونق تولید را پشت سر گذاشته و چالش‌های متعدد داخلی و خارجی موجب بروز مشکلاتی برای این شرکت شد اما در حال حاضر اعداد و ارقام حاکی از بهبود آهنگ تولید در این شرکت است؛ شرکتی که به دلیل تولید نوع خاصی از محصولات، تنها تولیدکننده محصولات اکریلیکی در کشور بوده و قسمت عمده نیاز کشور در این حوزه را تأمین می‌کند؛ نیازی که در ماه‌های تحریم، تأمین آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

اداره پلی اکریل در سال ۹۴ به دلیل بروز مشکلات جدی در عملیات شرکت به هیأت اجرایی ۵ نفره دولت واگذار شد و پس از تزریق مبالغی از سوی دولت و تغییرات گسترده در این شرکت، مجدداً بخش خصوصی مدیریت آن را بر عهده گرفت و با وجود بروز مشکلات بسیاری در تأمین نقدینگی و مدیریت فروش، روند کلی تولید محصول در این کارخانه در طی ۴ سال اخیر مناسب بوده و رفته‌رفته به سمت ظرفیت کامل در حرکت است.

 

 

     تحریمها و مشکلات تأمین مواد اولیه

اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، کار را برای شرکت‌هایی نظیر پلی اکریل که مواد اولیه خود را از خارج تأمین می‌کنند سخت کرد و این شرکت در مقطعی دچار مشکل جدی در تأمین مواد از اروپا شد که با تلاش‌هایی که صورت گرفت، این مشکل رفع شد.

اسرافیل احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تولید در شرکت پلی‌اکریل در جریان است و با توجه به وارداتی بودن مواد اولیه شرکت، تا آنجایی که مواد اولیه برای شرکت در دسترس باشد، تولید نیز جریان دارد.

وی ادامه داد: در ماه‌های ابتدایی تحریم، واردات این مواد از مبدأ قبلی با مشکلاتی مواجه شد و همین امر دلیل افت تولیدات شرکت در ماه‌های مذکور بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: مشکل تأمین مواد اولیه شرکت در زمان مذکور، مشکلی ارزی نبود و صرفاً به دلیل کارشکنی‌های طرف خارجی این مواد با شرایط سخت‌تری وارد می‌شد.

احمدیه خاطرنشان کرد: مواد مورد نیاز برای اکرلیک این شرکت، مشمول تحریم شده بود و در حال حاضر با تغییراتی این مشکلات تا حد زیادی رفع شده و ظرفیت تولید شرکت افزایش یافته است.