اصفهان میزبان جشنواره دستاوردها و توانمندی های دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور

محور رویش، بین کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور برگزار و فعال‌ترین کانون‌های دانشجویی در بخش‌های مختلف انتخاب می‌شوند.

یلدا توکلی: بزرگترین جشنواره دستاوردها و توانمندی های دانشجویان دانشگاه پیام نور کل کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور استان اصفهان و در شهر اصفهان برگزار می گردد.

دبیر جشنواره های سه گانه دانشجویی دانشگاه پیام نور (رویش، حرکت و نشریات) از میزبانی دانشگاه پیام نور استان اصفهان در سومین جشنواره سراسری دانشجویی خبر داد.مختاری اظهار داشت: سومین جشنواره دستاوردها و توانمندی های دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور در سه محور (رویش، حرکت و نشریات) به صورت همزمان در دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار خواهد شد و دانشجویان می توانند آثار خود را به درگاه های جشنواره ارسال کنند.

وی در ارتباط با محورهای سه گانه این جشنواره توضیح داد:محور رویش، بین کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور برگزار و فعال‌ترین کانون‌های دانشجویی در بخش‌های مختلف انتخاب می‌شوند.

این مقام مسئول افزود:در محور حرکت نیز اختراعات، نوآوری ها و ابتکارات انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه های پیام نور کشور ارائه و انجمن‌های برتر معرفی می‌شوند. همچنین سعی خواهیم کرد با حمایت دیگر دستگاه‌های اجرایی، زمینه حمایت از ایده و نوآوری‌های این انجمن‌ها را فراهم کنیم.

دبیر جشنواره های سه گانه دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: در محور نشریات دانشجویی در بخش‌های تیتر، مصاحبه، خبر، گزارش، عکس، گرافیک و صفحه آرایی داخلی، سرمقاله و یادداشت، مقاله، طراحی روی جلد و انتخاب نشریات برگزیده، برگزار می‌شود.

مختاری در راستای تبیین اهداف برگزاری این سه گانه جشنواره اظهار داشت:هدف از برگزاری این سه گانه جشنواره، جلب مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی داوطلبانه و خلاقانه و حمایت و تشویق آنها، شناسایی انجمن ها و دانشجویان دارای دستاوردهای علمی ممتاز و تقدیر از آنها، انعکاس و انتقال تجربه های علمی موفق و الهی در بین دانشجویان، تشویق دانشجویان به فعالیت‌ های متناسب با اولویت ها و نیازهای کشور، زمینه سازی به منظور هم افزایی انجمن هاو تقویت اتحادیه های انجمن‌های علمی دانشجویی، نهادینه سازی هویت کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه ها، شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص و ناب دانشجویی در حوزه کانون ها، تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، ایجاد بستری مناسب برای شناسایی و معرفی استعدادها به نظام رسانه ای کشور می باشد.

وی تصریح کرد: دانشجویان عزیز می‌توانند، از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال جاری تا ۳۰ دی ماه با مراجعه به درگاه های جشنواره ها نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام نمایند.

مختاری با تاکید بر اینکه برای سومین ‌بار، سه‌ گانه جشنواره را همزمان با هم داریم، خاطرنشان کرد: این سومین جشنواره رویش، حرکت و نشریات است که هم‌زمان با یکدیگر برگزار خواهد شد و این در حالی است که هر کدام از این محورها به خودی خود، رویدادی بزرگ و پرتلاش است و ما با توجه به شرایط، شاهد تجربه جدیدی در این بخش خواهیم بود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در رابطه با اختتامیه جشنواره ابراز داشت: اختتامیه این جشنواره به صورت حضوری در هفته آخر بهمن ماه سال جاری در استان اصفهان برگزار می‌گردد.

مختاری همچنین افزود: ازم به ذکر است دانشجویان عزیز برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره می‌توانند با شماره ۳۳۳۸۱۶۴۶-۰۳۱ تماس برقرار نمایند.

دبیر برگزاری این جشنواره در پایان اشاره داشت:امیدواریم با خلاقیت و تحول در تشکلها و فعالیت های علمی و فرهنگی، احیای هر چه بیشتر تمدن اسلامی را شاهد باشیم. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان و امید تأکید ویژه ای دارند، امیدواریم اینگونه جشنواره ها زمینه تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان را فراهم سازد.