برگ‌های پاییزی درختان چهارباغ خواجو و چهارباغ عباسی جمع آوری نمی شود

مدیریت شهری تصمیم دارد مانند هر سال برگ‌های خشک و زرد پاییزی در برخی از خیابان‌های شهر را جمع‌آوری نکند تا شاهد زیبایی‌های پاییز در شهر باشیم.

یلدا توکلی: رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان از انتخاب تعدادی از خیابان‌های شهر از جمله چهارباغ خواجو برای جمع آوری نکردن برگ‌های زرد و خشک پاییزی خبر داد و گفت: در این خیابان درختان چنار فراوانی وجود دارد و به همین سبب برگ‌های زرد پاییزی در این خیابان دست نخورده باقی می‌ماند.
رامین میرعسگری با اعلام این خبر گفت: مدیریت شهری تصمیم دارد مانند هر سال برگ‌های خشک و زرد پاییزی در برخی از خیابان‌های شهر را جمع‌آوری نکند تا شاهد زیبایی‌های پاییز در شهر باشیم.
وی ادامه داد: در خیابان چهارباغ خواجو درختان چنار فراوانی وجود دارد و به همین سبب این خیابان از گزینه‌های اصلی برای دست نخورده‌ باقی ماندن برگ‌های زرد پاییزی است.
میرعسگری گفت: در محور چهارباغ عباسی نیز برگ درختان جمع آوری نمی‌شود و علاوه بر این دو محور اصلی، در یک یا دو خیابان هر منطقه، برگ درختان در روزهایی که ریزش خوب است و چهره شهر را زیبا می‌کند تا یک روز جمع آوری نمی‌شود تا مردم از این زیبایی لذت ببرند و سپس نظافت خیابان‌های موردنظر انجام می‌شود.
وی در خصوص سایر نقاط شهر نیز گفت: اکیپ‌های خدمات شهری مانند همیشه نظافت شهر را انجام می‌دهند، البته دستگاه‌های نظافت مکانیزه به خاطر خیس بودن برگ‌ها و سطح معابر در نظافت به مشکل برمی‌خورند اما قطعاً تا ظهر باید نظافت شهر را تکمیل کنیم.
رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در شهر اصفهان چهار نقطه به عنوان سیلوی برگ وجود دارد، ضمن اینکه امسال ماشین‌های حمل برگ را از پسماند جدا کردیم، بنابراین برگی که تمیز باشد و زباله درون آن نباشد به سیلوها حمل، فراوری و تبدیل به خاک برگ می‌شود.