برگزاری همایش استعدادیابی قایقرانی در اصفهان

رئیس هیئت قایقرانی استان اصفهان از برگزاری همایش بزرگ استعدادیابی و آشنایی با رشته‌های مختلف قایقرانی با هدف کمک به تیم‌های پایه استان خبر داد. سلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری همایش استعدادیابی پس از دوسال در اصفهان، اظهار کرد: با بهبود شرایط کرونایی و گذشت دو سال بدون ورزش، به […]

رئیس هیئت قایقرانی استان اصفهان از برگزاری همایش بزرگ استعدادیابی و آشنایی با رشته‌های مختلف قایقرانی با هدف کمک به تیم‌های پایه استان خبر داد.

سلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری همایش استعدادیابی پس از دوسال در اصفهان، اظهار کرد: با بهبود شرایط کرونایی و گذشت دو سال بدون ورزش، به برگزاری یک دوره استعدادیابی برای تیم‌های قایقرانی نیاز داشتیم. این استعدادیابی از رده سنی ۸ تا ۱۵ سال در بخش نونهال و نوجوان انجام می‌شود.

وی از طرح ویژه در این رویداد خبر داد و افزود: همایش بزرگ کشف استعداد در دو بخش دختران و پسران برگزار و طرح ویژه استعدادیابی دوقلوها برای تیم‌های رشته‌های دونفره را اجرا خواهیم کرد.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: داوطلبان در محل حاضر شده و ثبت‌نام می‌کنند. تست‌های مختلف بدنی، فیزیکی و تعادلی توسط مربیان ملی از آن‌ها گرفته شده و سپس افرادی که شاخص‌های مورد نظر را داشته باشند، برای مراحل بعد انتخاب خواهند شد.

رئیس هیئت قایقرانی استان اصفهان درباره هدف اصلی برگزاری این رویداد ورزشی، افزود: این رویداد بزرگ استعدادیابی با حضور مسئولان، مربیان و ملی‌پوشان قایقرانی برای کمک به تیم‌های پایه و تیم ملی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: غیر از شاخه بادبانی، پایه تیم‌های ملی قایقرانی در سایر شاخه‌ها از اصفهان است و تجربه نشان داده که در صورت کمک و تقویت قایقرانی اصفهان، به قایقرانی ملی کمک خواهیم کرد.

رئیس هیئت قایقرانی استان اصفهان در خصوص شرایط این رشته با توجه به معضل کم‌آبی در استان، توضیح داد: در این رشته تمرکز زدایی شده و از شهرستان‌هایی که پتانسیل آبی داشتند حمایت و آماده‌سازی کردیم. شهرضا، سمیرم، نجف‌آباد و ورزنه از شهرستان‌هایی هستند که استخر یا امکانات آبی خوبی برای اجرای قایقرانی دارند.

همایش بزرگ استعدادیابی و آشنایی با رشته‌های مختلف قایقرانی به همراه طرح ویژه کشف استعداد دوقلوها جهت تقویت تیم‌های پایه استان در دو رده سنی نوجوانان و جوانان در مجموعه ورزشی کوثر ملک شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

این رویداد ورزشی با همت هیئت قایقرانی استان اصفهان با همکاری بنیاد شهید ایثارگران در دو بخش دختران و پسران اجرا می‌شود.