برگزاری نمایشگاه کشفیات اشیای فرهنگی‌تاریخی توقیفی استان‌های اصفهان و تهران در موزه ملی ایران

در این نمایشکاه آثار فرهنگی‌‌ تاریخی که توسط یگان‌های حفاظت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های اصفهان و تهران کشف‌ شده به نمایش گذاشته شده است

دریاوفایی

نمایشگاه کشفیات اشیای فرهنگی‌ تاریخی توقیفی استان‌های اصفهان و تهران با حضور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور در موزه ملی ایران افتتاح شد.

سردار حسن مهری فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور در این مراسم گفت: یگان حفاظت در استان‌های مختلف کشفیات مختلفی داشته است. امروز در این نمایشکاه آثار فرهنگی‌‌ تاریخی که توسط یگان‌های حفاظت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های اصفهان و تهران کشف‌ شده به نمایش گذاشته شده است.

او افزود: این مجموعه شامل ۴۳۴ قلم شی از استان اصفهان و تعداد فراوانی شی از استان تهران است که طبق نظر کارشناسان موزه ملی ایران نیازمند اصالت‌سنجی هستند.

سردار مهری تصریح کرد: آثار شامل اشیای فلزی، سفالی، سنگی و … است که کهن‌ترین آن‌ها مشابه سفال‌های دوره مفرغ شهر سوخته در جنوب شرقی ایران است. سایر آثار مشابه آثار دوره آهن تا دوره قاجار است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور بیان کرد: همچنین ۱۳ دستگاه فلزیاب، اسکنر و ردیاب ضبط‌ شده از قاچاقچیان در نمایشگاه در معرض نمایش خواهد بود.

او ادامه داد: در راستای مشارکتهای اجتماعی و تعامل با شهروندان تعداد ۱۱۴ قلم شی فرهنگی‌تاریخی مربوط به دورههای مختلف که توسط آقای امامی به یگان حفاظت میراث فرهنگی اهدا شده  نیز در این نمایشگاه نمایش داده خواهد شد.

گفتنی است، این نمایشگاه به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی برپا شده و تا ۱۲ خرداد در محل نمایشگاه‌های موقت موزه ملی ایران در موزه باستان‌شناسی و هنر اسلامی ایران قابل بازدید است. ساعات بازدید نمایشگاه همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ خواهد بود.