بعد از ۵ سال سکوت؛

برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک

علیرضا حبیبی سرپرست معاونت گردشگری استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در روزهای آخر فروردین ماه ۱۴۰۳ نمایشگاه خودروهای کلاسیک در شهر تاریخی اصفهان میزبان علاقه‌مندان و گردشگران است

امروزه در دنیا خودروهای کلاسیک جزو کالاهای پر طرفدار در بین مردم محسوب می شود، پرداخت مبالغ سنگین برای خرید یک مدل اتومبیل کلاسیک اتفاق عجیب و غیر منتظره ای نیست، به راستی چرا خودروهای کلاسیک و قدیمی اینقدر جذابیت دارند و گاهی بر مدل های جدید ترجیح داده می شود؟ کارشناسان اتومبیل های کلاسیک معتقدند یکی از عوامل و دلایل جذب افراد به این مدل های اتومبیل قیمت مناسب و نسبتا ارزان آن ها است. این مسئله باعث شده تا دارندگان اتومبیل های کلاسیک نگران فروش آن نباشند و بر عکس حتی به چشم یک سرمایه گذاری خیلی کم خطر به آن نگاه کنند، به گفته کارشناسان امر دلیل دیگری که افراد جوان را به خرید اتومبیل های کلاسیک وا می دارد این است که به عنوان مثال اگر شما یک مینی ماینر قدیمی که در بهترین شرایط فنی و ظاهری باشد را خریداری کنید قیمتی بیش از ده هزار دلار نخواهد داشت و این در حالی است که هیچ خودروی مدرنی در این رنج قیمت وجود ندارد تا در خیابان باعث جلب توجه شود.

در کشور و استان ما نیز این علاقه مندی در جوانان به وفور دیده می شود، البته آنچه نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت قیمت بالای این خود روها در چندین سال اخیر است، به طوری که تنها شرکت در رویداد ها و نمایشگاه خود روهای کلاسیک می تواند ذوق و علاقه مندی جوانان را تا حدی مرتفع سازد، اما حدود ۵ سال بود که استان اصفهان حتی از برگزاری نمایشگاه نیز محروم بود تا اینکه آخرین روزهای سال گذشته روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک در شهر تاریخی اصفهان خبر داد.

علیرضا حبیبی سرپرست معاونت گردشگری استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در روزهای آخر فروردین ماه ۱۴۰۳ نمایشگاه خودروهای کلاسیک در شهر تاریخی اصفهان میزبان علاقه‌مندان و گردشگران است.

جلب توجه عموم جامعه به اهمیت صیانت و حفاظت از خودروهای کلاسیک به عنوان بخش مهمی از میراث صنعتی و تاریخی کشور سرپرست معاونت گردشگری استان اصفهان در مورد هدف از برگزاری این رویداد نمایشگاهی گفت: توسعه فعالیت های حوزه اتومبیلرانی در سطح کشور، جلب توجه عموم جامعه به اهمیت صیانت و حفاظت از خودروهای کلاسیک به عنوان بخش مهمی از میراث صنعتی و تاریخی کشور، از مهمترین اهداف برگزاری این گردهمایی است.
احسان بازرگان مسئول روابط عمومی کمیته کلاسیک استان اصفهان در مورد برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار اخبار اصفهان گفت: این نمایشگاه از طرف کمیته کلاسیک استان اصفهان و هئیت اتوموبیلرانی برگذار می شود که شامل خودروهای کلاسیک و افرود و موتورهای کلاسیک خواهد بود. بازرگان افزود: این امکان وجود دارد یک بخش در این نمایشگاه شامل خودروها و موتورهای ریس بشود.

وی در مورد عدم برگزاری این رویداد پر طرفدار به مدت ۵ سال در اصفهان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و در ادامه برخی مشکلات و شرایط اجتماعی در این مدت، اجازه برگذاری نمایشگاه در این سطح داده نشد.

مسئول روابط عمومی کمیته کلاسیک استان اصفهان ادامه داد، بعد از یک وقفه ۵ ساله کمیته کلاسیک استان اصفهان نمایشگاه تخصصی خودرو کلاسیک و موتورهای کلاسیک را با قدرت و اقتدار مانند گذشته برگزار خواهد کرد، وی ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه که از تاریخ ۲۹ فروردین تا دوم اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان کمربندی شرق برگزار خواهد شد، مورد استقبال و لذت مردم عزیز اصفهان قرار گیرد.