برگزاری با کیفیت‌ترین نمایشگاه قرآن در اصفهان

هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، حجاب و عفاف از تاریخ 16 تا 20 فروردین ماه 1402 همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در ساعت بازدید 16 تا 22 واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن دشت، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان میزبان علاقه‌مندان، خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان و اقشار مختلف مردم خواهد بود

نشست خبری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با حضور مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان و جمعی از مسئولان فرهنگی و رسانه در سالن همایش‌های نمایشگاه اصفهان در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار گردید.

احمدرضا طحانیان، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با تاکید به هم‌افزایی شکل گرفته میان سازمان‌ها، نهادها و انجمن‌های قرآنی گفت: امیدوارم با هماهنگی‌های انجام شده شاهد یکی از بهترین رویدادهای نمایشگاهی با محوریت قرآن و عترت باشیم و همه تلاش ما این خواهد بود تا بتوانیم شأنیت و منزلت قرآن را با سایر سازمان‌های مربوطه و با تاکید به خرد جمعی بجا بیاوریم.

طحانیان به عنوان دبیر اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه قرآن با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برپایی این رویداد قرآنی افزود: در این دوره تلاش کردیم همه فعالیت‌ها رویداد محور باشد و برای هر کدام از رویدادها با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفته است محتوای مناسب نیز تولید و در اختیار مردم عزیز قرار داده شود. وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره برپایی نمایشگاه قرآن در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: در این دوره از نمایشگاه قرآن ۸۰ درصد فضای نمایشگاهی مرتبط با موضوع قرآن است و باقی فضای نمایشگاه اصفهان به موضوع حجاب و عفاف اختصاص داده شده است.

علی تمنایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت: امیدوارم با برپایی چنین رویدادهایی امکان گسترش مفاهیم دینی و قرآنی در جامعه بیش از همیشه فراهم شود و آموزه‌های این کتاب آسمانی را سرلوحه کارها و فعالیت‌های خود قرار دهیم.

تمنایی با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برپایی نمایشگاه قرآن در شهرستان‌های استان اصفهان تاکید کرد: قطعاً نمایشگاه قرآن زمینه انس و الفت مردم را با قرآن کریم بیشتر خواهد کرد و براساس همین رویکرد در حال برنامه‌ریزی هستیم که در هر کدام از شهرستان‌های استان اصفهان در ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن را برپا کنیم. دبیر کمیته نظارت و ارزیابی نمایشگاه قران ۱۴۰۲ همچنین با تاکید بر اهمیت تولید محتوا مناسب برای مخاطبان این رویداد نمایشگاهی افزود: یکی از دغدغه‌های ما انجام شیوه‌های جدید در برپایی این نمایشگاه است و با توجه به شکل‌گیری کمیته محتوا نمایشگاه قرآن این امید وجود دارد که بتوانیم با تولید محتوای جدید و کارآمد و جذاب مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

مهدی مسماریان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با توجه به انتخاب شعار نمایشگاه قرآن در سال ۱۴۰۲ گفت: شعار امسال نمایشگاه قرآن پس از گفتگوها و هم‌اندیشی‌ها با نام قرآن، خانواده و آرامش انتخاب شد و هدف از این نامگذاری انس و پیوند قرآن با خانواده‌ها مدنظر بوده است.

وی همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برپایی رویدادهای جنبی نمایشگاه قرآن گفت: از جمله فعالیت‌های انجام شده، برنامه‌ریزی برای برگزاری محافل هنری، دینی و قرآنی خواهد بود و در این محفل‌ها از ظرفیت و توانایی هنرمندان گرانقدر استفاده خواهد شد. مسماریان یکی دیگر از برنامه‌های جنبی را تجلیل از فعالان حوزه قرآن و پژوهش‌های قرآنی عنوان و تاکید کرد: در نظر داریم با تجلیل از برترین فعالین قرآنی از زحمات بی‌دریغ و ارزشمند و تلاش‌های مهم این عزیزان همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن قدردانی به عمل آید.

هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، حجاب و عفاف از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در ساعت بازدید ۱۶ تا ۲۲ واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن دشت، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان میزبان علاقه‌مندان، خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان و اقشار مختلف مردم خواهد بود.