برگزاری ایده کاپ شهری

طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی خلاقانه اصفهان، صنایع دستی ترکیبی (سنتی) اصفهان، صنایع دستی تلفیقی (سنتی و مدرن) اصفهان، مولفه‌های طراحی صنایع دستی ترکیبی خلاق، ترکیب رنگ و لعاب، ترکیب جنس و مصالح، ترکیب طرح و نقش و ترکیب شکل و قالب از سرفصل‌های این ایده کاپ است.سامانه الکترونیکی ثبت ایده‌ها به نشانی Www.idea.isfahan.ir آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌های شهروندان و هنرمندان است

شهرداری اصفهان با رویکرد صنایع دستی ترکیبی خلاق، ایده کاپی با عنوان «طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق» را برگزار می‌کند.

محسن معصومی، رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با اعلام این خبر، به ایسنا گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر شهر اصفهان در حوزه صنایع دستی و هنرهای مردمی و با وجود ۲۰۰ رشته صنایع دستی پویا در این شهر و کسب عناوینی همچون «شهر جهانی صنایع دستی» از شورای جهانی صنایع دستی و «شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی» در شبکه شهرهای خلاق یونسکو، نیاز مبرم در بازآفرینی، خلاقیت و نوآوری در طراحی محصولات صنایع دستی به‌صورت ترکیبی در طراحی، معماری، فضاسازی و زیباسازی نمادهای شهری با بهره‌گیری از سلایق مردمی، ضمن حفظ اصالت هنرهای سنتی و صنایع دستی که از نسل‌ها و اعصار گذشته به یادگار مانده، احصا شد.

وی گفت: شهرداری اصفهان طی سالیان گذشته در طراحی و فضاسازی شهری از نمادهای صنایع دستی استفاده کرده و نمادهای صنایع دستی در نقاط مختلف شهر از جمله میادین، چهارراه‌ها، خیابان‌ها و گذرهای مهم شهری نصب شده است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان افزود: بر این اساس دبیرخانه نظام پیشنهادها وابسته به اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان به‌عنوان متولی شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی و براساس مأموریت سازمانی خود، به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و با رویکرد صنایع دستی ترکیبی خلاق، برگزاری رویداد ایده کاپی با عنوان «طراحی نمادها (المان) شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق» را در دستور کار خود قرار داد.

وی در مورد برگزاری ایده کاپ «طراحی نمادها (المان) شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق»، توضیح داد: قرار است با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در سطح شهر اصفهان و کشور، هنرمندان صنایع دستی، کارآفرینان و تولیدکنندگان صنایع دستی، دانشگاهیان، طراحان، شرکت‌های دانش بنیان، انجمن‌های هنری، فعالان هنری و کلیه شهروندان در این رویداد ایده کاپی مشارکت کرده و ایده‌های خلاقانه خود را در حوزه ترکیب صنایع دستی خلاق و به‌کارگیری آن در طراحی، فضاسازی و زیباسازی شهری در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

معصومی به اهداف برگزاری این ایده کاپ اشاره و تصریح کرد: ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید و خلاق در عرصه صنایع دستی و هنرهای مردمی ترکیبی در مدیریت شهری، به‌کارگیری ایده‌ها و طرح‌های صنایع دستی ترکیبی در طراحی و زیباسازی فضاهای شهری، توسعه طبقه خلاق و کشف استعدادهای جوان در حوزه صنایع دستی خلاق و تلفیق با نماد شهری و استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه در تولیدات جدید صنایع دستی ترکیبی با رویکرد طراحی نماد شهری از اهداف اصلی این رویداد است.

وی در ادامه به سرفصل‌های ایده کاپ اشاره و اظهار کرد: طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی خلاقانه اصفهان، صنایع دستی ترکیبی (سنتی) اصفهان، صنایع دستی تلفیقی (سنتی و مدرن) اصفهان، مولفه‌های طراحی صنایع دستی ترکیبی خلاق، ترکیب رنگ و لعاب، ترکیب جنس و مصالح، ترکیب طرح و نقش و ترکیب شکل و قالب از سرفصل‌های این ایده کاپ است.

به گفته وی، ایده‌ها، طرح‌ها، صنایع دستی تولیدی و الگوها و نمونه‌ها، قالب‌های ارائه و مشارکت در ایده کاپ «طراحی نمادها (المان) شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق» هستند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان در مورد جوایز این مسابقه نیز اعلام کرد: برای نفر اول ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۰ میلیون تومان، نفر سوم ۵ میلیون تومان و جایزه ویژه ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی مهلت ارسال آثار را از ۲۵ آبان تا ۱۰ آذر اعلام و خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ثبت ایده‌ها به نشانی Www.idea.isfahan.ir آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌های شهروندان و هنرمندان است.