برق و مخابرات در بیش از ۶۰ روستای استان قطع است

نیروی زمینی سپاه، پایگاه هوانیروز، آب منطقه‌ای و تیم‌های مهندسی ارتش در حال امداد رسانی به روستاهای در برف مانده این استان نیز هستند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: راه ارتباطی ۱۵۵ روستا در استان براثر بارش برف، بسته و شبکه برق و مخابرات بیش از ۶۰ روستا هنوز قطع است.

منصور شیشه فروش، افزود: مسیر ۶۰ روستا در مناطق پشتکوه دوم فریدونشهر مسدود است و هفت روستا هم در منطقه گردن کلوسه در محاصره برف قرار دارند و با وجود تلاش‌های اداره راهداری مسیر آن‌ها هنوز باز نشده است.

وی ادامه داد: شبکه برق و مخابرات ۲ روستا در پشتکوه فریدونشهر نیز کماکان قطع است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه ارتفاع برف در این مناطق سه و نیم تا چهار متر است، اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده و با پرواز بالگرد ارتش ۱۰ تُن مواد غذایی و خوراک دام به این مناطق ارسال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به کمک نیروهای نظامی برای حل بحران در مناطق برفگیر اشاره کرد و گفت: نیروی زمینی سپاه صاحب الزمان (عج) در حال کمک به راهداری برای بازکردن مسیر ۱۵۰ کیلومتری گردنه کلوسه است.

همچنین شیشه فروش با اشاره به ارتفاع ۲ تا سه متری برف و بارش ۱۶۰ سانتیمتری در سمیرم که بیشترین میزان بارش در استان است، افزود: شبکه برق و مخابرات تعدادی از روستاهای بخش وردشت و پادنای علیا در سمیرم نیز قطع و راه‌های ارتباطی بیش از ۶۰ روستا در این منطقه نیز بدلیل شدت بارش برف و سقوط تیرهای برق مسدود است.

وی با بیان اینکه در کمربندی سمیرم کماکان محدودیت تردد داریم و این مسیر بازگشایی نشده است، خاطرنشان کرد: محور بویین میاندشت – خوانسار در حال بازگشایی بوده اما مسیر هنوز مسدود است.

وی درباره خسارات وارد شده در بارش‌های اخیر در استان گفت: به برخی زیرساخت‌های شهری مانند آسفالت‌ها و بافت‌های مسکونی فرسوده خساراتی وارد شده است که تیم‌های ارزیاب در حال برآورد میزان آن هستند اما تلفات جانی نداشته‌ایم.

شیشه فروش ادامه داد: سیلاب شب گذشته زاینده رود هم با اطلاع رسانی انجام شده توسط شهرداری‌ها و جابه‌جایی بیش از ۲ هزار خودرو و ۶ هزار نفر به سمت پایین دست هدایت شد، گل آلود شدن آب، کمی باعث اُفت فشار آب شد که این مشکل در حال برطرف شدن است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نشست زمین به علت تجمیع آب و فرسودگی شبکه فاضلاب در برخی مناطق مانند خیابان وحید اصفهان داشتیم که تیم‌های عملیاتی در حال ترمیم و حل مشکل هستند.

شیشه فروش درباره معابری که دچار آب‌گرفتگی شدند، تصریح کرد: در زیرگذر جاده شهرضا، زیرگذر دهاقان و اتوبان خلیج فارس کماکان آب وجود دارد که تیم‌های امدادی در حال تخلیه آن هستند.

وی با اشاره به ارسال کمک‌ها از اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری گفت: نیروی زمینی سپاه، پایگاه هوانیروز، آب منطقه‌ای و تیم‌های مهندسی ارتش در حال امداد رسانی به روستاهای در برف مانده این استان نیز هستند.