بخش ویژه کرونا در بیمارستان شهید رجایی فریدن دایر شد

رئیس بیمارستان شهید رجائی داران گفت: بخش ویژه کرونا در بیمارستان شهید رجایی فریدن دایر شد و افراد مشکوک پس از اقدامات اولیه در اورژانس، در صورت اثبات بیماری به این بخش منتقل می شوند.

مهدی ابن نصیر اظهار داشت: ویروس بیماری کرونا که در تمام جهان به صورت پاندمیک یا همه گیر شیوع پیدا کرده است، از طریق تنفس قطرات دهانی، یا ویروس‌های باقیمانده در سطوح و از طریق دست آلوده به قطرات مجاری تنفسی، وارد بدن انسان وارد شود.

وی افزود: علائم بیماری کرونا به نوع ویروس یا مقاومت بدن بیمار بستگی دارد که به صورت یک طیف نشان داده می‌‎شود، یعنی بدن برخی افراد بدون علائم خاصی درگیر بیماری است که این افراد به عنوان ناقل شناخته می‌شوند و می‌توانند افراد دیگری را مبتلا کنند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران گفت: علائم بیماری با درگیری ریوی به صورت حاد تنفسی و با کمبود اکسیژن و یا بالا رفتن دی اکسید کربن خون نشان داده می‌شود، در افراد مسن یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، دیابت، مرض قند، دیالیزی یا افرادی که داروهای ضعف ایمنی مصرف دارند نوع بیماری، شکل و درگیری بیماری شدیدتر است‌.

سی تی اسکن اقدام شاخص برای تشخیص بیماری کرونا

وی افزود: وقتی بیماری کرونا به انسان نفوذ کند بیمار با یک سری از علائم به بیمارستان مراجعه می‌کند که اقدام شاخص تشخیص بیماری، انجام سی تی اسکن است که درگیری ریوی را نشان می‌دهد، ممکن با آزمایش پی. سی. آر جواب تست یک بیمار مبتلا منفی باشد اما بیمار مبتلا به کرونا باشد اما «سی تی اسکن» به شکل دقیق این امر را مشخص می‌کند.

ابن نصیر با اشاره به اینکه بیماری کرونا درمان خاصی ندارد و بهترین روش درمان خود مراقبتی است، تأکید کرد: برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا پرهیز از دست دادن و روبوسی با دیگران و شستشوی دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه با آب و مواد شوینده است، سطوح ممکن به سبب عطسه یا سرفه آلوده شده باشند که با الکل و مواد کلردار مثل وایتکس یا آب ژاول به میزان دو درصد ضدعفونی شود.

وی تأکید کرد: مصرف غذاهای گوشتی، ویتامین‌ها و میوه‌ها توصیه می‌شود، همچنین بالا بردن ایمنی بدن به شکل خواب کافی و دوری از استرس در پیشگیری از کرونا به همراه رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در صورت تردد در بیرون از منزل مؤثر است.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران تصریح کرد: آمار فوتی بیماری کرونا در شهرستان فریدن نسبت به سایر شهرهای استان کمتر است که دلیل آن مراجعه به هنگام بیماران به بیمارستان، مراقبت پرستاران بخش کرونایی بیمارستان شهید رجایی از بیماران و ارجاع به موقع اعلام خطر به پزشکان است.

بخش کرونا در بیمارستان شهید رجایی دایر شده است

وی گفت: به دنبال شیوع کرونا بخشی از اورژانس بیمارستان شهید رجایی داران برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافت تا بیماران به صورت سرپایی معالجه و پس از اقدامات اولیه در صورت مبتلا بودن به بخش کرونا منتقل شوند.

ابن‌نصیر گفت: با اطلاع رسانی به موقع رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در بخش درمان بیماران کرونایی بیمارستان شهید رجایی داران با هیچ گونه چالشی مواجه نیستیم.

وی آمار فوتی بیماران کرونایی در شهرستان‌های فریدن، چادگان، بوئین میاندشت و فریدونشهر را ۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون از ۲۲۰ نفر مراجعه کننده از شهرستان‌های فریدن، چادگان، بوئین میاندشت و فریدونشهر به بیمارستان شهید رجایی داران ۱۱۷ بیمار مشکوک به کرونا بستری شدند که تست ۲۰ نفر مثبت اعلام شد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران افزود: در شهرستان فریدونشهر بخش کرونایی وجود دارد منتها بیماران حاد به بیمارستان شهید رجایی داران اعزام شدند.

وی گفت: ویروس کرونا پس از ۱۴ روز ماندگاری در بدن بیمار همراه با تب و درد و تنگی تنفس شدید بروز پیدا می‌کند که توصیه دارم با رعایت نکات بهداشتی از مبتلا شدن به ویروس کرونا جلوگیری شود.

دستگاه سی تی اسکن با کیفیت بالا در بیمارستان شهید رجایی به زودی نصب می‌شود

ابن‌نصیر بیان داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی امکانات و تجهیزات لازم از جمله دستگاه سی تی اسکن، دستگاه آندوسکوپی و کولونوسکوپی برای بیمارستان شهید رجایی داران تهیه و به زودی نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات ساخت بیمارستان سه طبقه در حد اتمام صفر کاری دو طبقه با هدف توسعه بیمارستان شهید رجایی داران انجام شده است، افزود: با تهیه دستگاه سونوگرافی و جذب پزشک متخصص با تعهد ۱۲ ساله بخش سونوگرافی این بیمارستان راه‌اندازی شد منتها با شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی غیر فعال شده است.