با ۱۰ لیتر صرفه‌جویی روزانه دچار کمبود آب نمی‌شویم

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: سرانه مصرف در بخش خانگی حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز برای هر نفر است که اگر هر نفر روزانه فقط ۱۰ لیتر صرفه‌جویی کند دچار بحران و کمبود آب نمی‌شویم.

ناصر اکبری در حاشیه سفر به اردستان اظهار کرد: در حال حاضر در وضعیت پیک مصرف آب شربهستیم و چند شهرستان های شهرضا و خوروبیابانک به دلیل اینکه خارج از سامانه آبرسانی هستند در وضعیت سخت آبرسانی قرار دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی که در استان اصفهان شاهد آن هستیم توان شرکت آب و فاضلاب استان به گونه‌ای نیست که بتواند شهرستان‌هایی که میزان مصرف آب آن‌ها بیش از ۱۲.۵ متر مکعب بر ثانیه است را تأمین کند، چراکه افزایش مصرفی که در برخی از شهرستان‌های استان با آن مواجه هستیم بر کل مجموعه آب و فاضلاب استان فشار می‌آورد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه مردم در مصرف آب باید درایت داشته باشند تا دچار بحران آب در روزهای باقیمانده نشویم، گفت: سرانه مصرف در بخش خانگی حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز برای هر نفر است که اگر هر نفر روزانه فقط ۱۰ لیتر صرفه‌جویی کند دچار بحران و کمبود آب نمی‌شویم.

اکبری با بیان اینکه مجموعه آب و فاضلاب استان تلاش می کند سال آینده فاز اضطراری سامانه دوم آب که بخشی از آب چاه‌ها را جبران می کند در مدار بهره‌برداری قرار دهد، گفت: در صورتی که این فاز به بهره‌برداری برسد تا حد زیادی کیفیت آب مصرفی نیز بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان به حدود ۳۰۰ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود که ۵۷ روستای آن در اردستان قرار دارد، گفت: تعهد آب و فاضلاب در خصوص روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده که ۷۰ درصد این روستاها زیر ۲۰ خانوار هستند، اما این آبرسانی ها به سبب ملاحظات انسانی انجام می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص گلایه شهروندان درباره کیفیت آب شرب مصرفی، گفت: موضوع کیفیت آب در تمام شهرهای استان مطرح است. هم‌اکنون در این موقع سال در تمام شهرستان‌های استان اصفهان موضوع اختلاط آب را داریم و این میزان کم و زیاد است.

اکبری با بیان اینکه اختلاط آب دلیل نمی‌شود که از خط قرمز کیفیت آن عبور کنیم، اضافه کرد: تعهد سازمانی آب و فاضلاب این است که آب شرب مصرفی کاملاً بهداشتی در اختیار مشترکان قرار گیرد.