باید آموزه‌های اهل بیت(ع) را برای استفاده به روزرسانی و بومی‌سازی کرد؛

آزاده سلیمان نژاد: مدیر پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمونین امام علی(ع)که در اصفهان برگزار شد گفت: پیامبر(ص) از طرف خداوند قرآن را عرضه و شخصیت امیرالمونین(ع) را به عنوان یک الگوی کامل انسانی تربیت کرد که هر دو این‌ها آموز‌ه‌های ماندگار جوامع امروز است. به گزارش خبر […]

آزاده سلیمان نژاد:
مدیر پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمونین امام علی(ع)که در اصفهان برگزار شد گفت: پیامبر(ص) از طرف خداوند قرآن را عرضه و شخصیت امیرالمونین(ع) را به عنوان یک الگوی کامل انسانی تربیت کرد که هر دو این‌ها آموز‌ه‌های ماندگار جوامع امروز است.
به گزارش خبر نگار اخبار اصفهان طالب تاش افزود: قرن بیستم دوران آشفتگی‌ها و استرس‌ها و فشارهای روانی شدید است و بشر نیازمند پشتوانه آرام بخش عمیق بوده که قرآن و آموزه‌های اهل بیت(ع) به‌ویژه امام علی(ع) از منابع آرامش‌بخش هستند.
مدیر پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمونین امام علی(ع) نشان دهنده این مهم است که اگر ما سری به سخنان ایشان در نهج البلاغه و سیره زندگی‌شان بزنیم، می‌توانیم راهی را به سوی خود باز کنیم که از تنگناهای زندگی و فشارهای روانی خارج شویم.
وی با بیان اینکه انسان معاصر به بازخوانی و بازنگری در سیره اهل بیت(ع) نیاز دارد، گفت: اهل بیت(ع) در زمان جاری هستند بنابراین باید برای ساماندهی زندگی فعلی خودمان وارد آموزه‌های آنان شویم.
طالب‌تاش بیان کرد: باید آموزه‌های اهل بیت(ع) متناسب با وضع امروز به روزرسانی شود و مسائلی که در آن زمان مطرح بود و نوع مواجهه ائمه با آن مسائل را بازخوانی، تحلیل، بومی‌سازی و معاصر کرد.
وی ادامه داد: باید دید اگر امروز امیرالمونین(ع) کنار ما بود چه برخوردی داشت و از ما چه انتظاری داشت.
مدیر پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی و ادامه‌دار بودنشان نباید رها شود، ما در حوزه نظری مقالات و کتبی نوشته و سخنرانی‌ها و همایش‌هایی برگزار شده است، اما این محصولات باید وارد زندگی مردم شود و در رفتارشان اثرگذار باشد.
وی با اشاره به تهیه ۱۴ کتاب برای این کنگره افزود: این کتب منبع خوبی برای نهادینه‌سازی رفتار جامعه براساس آموزه‌های امام علی(ع) است حتی می‌توان نتایج این کنگره‌ را پس از متناسب‌سازی با اوضاع امروز جوامع وارد کتب درسی کرد.