بازار شب عید آرام و مطمئن است/ مشکل شکر کمبود نیست توزیع است

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با توجه به این که کشور ما همیشه در تحریم بوده ذخیره‌سازی ما از کشورهای پیشرفته هم یک قدم جلوتر است، تاکید می‌کنم که برای شب عید کمبودی نداریم.

بازار شب عید آرام و مطمئن است/ مشکل شکر کمبود نیست توزیع است

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با توجه به این که کشور ما همیشه در تحریم بوده ذخیره‌سازی ما از کشورهای پیشرفته هم یک قدم جلوتر است، تاکید می‌کنم که برای شب عید کمبودی نداریم.

رسول جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با وضعیت بازار در آستانه سال نو اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای بازار شب عید صورت گرفته و آمادگی کامل وجود دارد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان ادامه داد: اکیپی با هماهنگی تعزیرات، سازمان صمت و بازرسی اتاق اصناف شکل گرفته و بازرسی‌های نوروزی که از ۱ اسفند آغاز شده تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی با اشاره به بازار میوه عنوان کرد: مطابق آنچه سال‌های قبل انجام شد، میوه شب عید توسط کمیسیون تنظیم بازار خریداری شده و هفته پایانی سال عرضه می‌شود، تاریخ دقیق‌تر را خود کمیسیون اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

جهانگیری با بیان این که در پوشاک و آجیل و سایر اقلام شب عید کمبودی نداریم اضافه کرد: در حال حاضر هم بازار آرام است و بیشتر تمرکز ما این است که قیمت‌ها را رسیدگی؛ وضعیت آجیل و خشک بارمان خیلی بهتر از قبل است، قبول داریم که قدرت خرید کاهش پیدا کرده اما نباید نادیده گرفت که برای مثال پسته تقریباً نصف قیمت سال گذشته عرضه می‌شود.

وی با اشاره به لغو شدن بازارهای بهاره به دلیل شیوع ویروس کرونا اذعان داشت: به واحدهای مختلف مجوز حراجی و فروش فوق‌العاده داده شده تا از این طریق شهروندان بتوانند نیازهای خود را با هزینه کمتری تأمین کنند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون گلایه فعالان حوزه قند، نبات و شیرینی مبنی بر کمبود شکر گفت: این مساله ربطی به کمبود ندارد بلکه مشکل در نحوه توزیع شکر بود؛ به دلیل دستورالعمل‌های اجرایی سهمیه اصفهان را می‌دهند خوزستان و تولید کننده باید برود خوزستان، اطلاع نداریم به چه دلیل این اقدم انجام می‌شود اما قرار شد درست شود.

وی یادآور شد: البته هیجان شب عید و افزایش مصرف هم تأثیرگذار بوده که نیاز به شکر افزایش پیدا کند و برخی از فعالان در حوزه قند، نبات و شیرینی دچار مشکلاتی شوند.

جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که کشور ما همیشه در تحریم بوده ذخیره‌سازی ما از کشورهای پیشرفته هم یک قدم جلوتر است، به همشهریان توصیه می کنم خواب سرمایه را به خانه ها نبرند، هر زمان نیازی وجود داشته باشد مطمئن باشند که می توانند به راحتی هر آنچه می‌خواهند را فراهم کنند.