در آغازین روزهای سال 1403؛

بازار خاموش معاملات مسکن کشور

اظهارات فعالان بازار مسکن در این دو منطقه نشان می‌دهد هم‌اکنون بین ۶۰ تا ۶۵ درصد موجودی فایل‌های فروش در بازار مسکن مربوط به آپارتمان‌های پیر یا واحدهای مسکونی با عمربنای ۱۵ سال و بالاتر است

نه‌تنها فروردین ماه امسال، سهم عرضه آپارتمان‌های نوساز و کلیدنخورده به بازار مسکن شهر تهران همچنان کاهشی است که یک رخداد دیگر نیز این روزها در بازار رصد می‌شود. به گزارش اخبار اصفهان- گروه اقتصاد، این رخداد افت محسوس سهم عرضه‌ آپارتمان‌های چندساله و میانسال به بازار فروش است.

در مقابل اما، بخش عمده‌ای از فایل‌هایی که این روزها به بازار مسکن مناطق مختلف شهر تهران عرضه شده است فایل‌های مربوط به فروش آپارتمان‌های مسن یعنی واحدهای با عمربنای ۱۵ سال و بیشتر است.تحقیقات میدانی از بازار معاملات مسکن دو منطقه مصرفی و پرتقاضای شهر تهران یعنی مناطق ۴ و ۵ تهران این موضوع را تایید می‌کند. منطقه ۵ شهر تهران با سهم ۱۵ درصدی از معاملات خرید آپارتمان پرتقاضاترین و پرمعامله‌ترین منطقه بازار مسکن پایتخت است و منطقه ۴ نیز در فهرست چهار منطقه اول پرتقاضا و پرمعامله پایتخت قرار دارد.

اظهارات فعالان بازار مسکن در این دو منطقه نشان می‌دهد هم‌اکنون بین ۶۰ تا ۶۵ درصد موجودی فایل‌های فروش در بازار مسکن مربوط به آپارتمان‌های پیر یا واحدهای مسکونی با عمربنای ۱۵ سال و بالاتر است.