بازار آجیل شب عید اصفهان؛ امسال بهتر از پارسال

دبیر هیأت مدیره اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان گفت: بازار آجیل نسبت به سال گذشته شرایط خیلی بهتری دارد و کمبودی در بازار نداریم.

بازار آجیل شب عید اصفهان؛ امسال بهتر از پارسال

دبیر هیأت مدیره اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان گفت: بازار آجیل نسبت به سال گذشته شرایط خیلی بهتری دارد و کمبودی در بازار نداریم.

علیرضا حمصیان امروز در رابطه با وضعیت بازار آجیل در آستانه عید نوروز اظهار داشت: بازار آجیل نسبت به سال گذشته شرایط خیلی بهتری دارد و کمبودی در بازار نداریم.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با اشاره به قیمت آجیل افزود: با توجه به تورم بازار قیمت آجیل هم نسبت به قبل افزایش داشته، همچنین نوسان قیمت به ویژه در دو هفته اخیر به دلیل افزایش قیمت دلار شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: آجیل قیمت ثابتی ندارد چون بنا به سلیقه فروشنده و مشتری اقلامش متغیر است؛ علاوه بر این، کیفیت هر کدام از اقلام هم قیمت تمام شده آجیل را متفاوت می‌کند، با این حال آنچه در بازار وجود دارد بین ۷۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

حمصیان در خصوص پسته اذعان داشت: کمبود و قیمت بالای پسته در نوروز سال قبل که منجر به تحریم آجیل توسط بسیاری از خانواده‌ها شد، شغل ما را تحت تأثیر قرار داد اما امسال فراوان در بازار وجود دارد و نسبت به سال قبل قیمت به مراتب پایین‌تری دارد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان با بیان این که انواع پسته بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، گفت: آنچه امروز تحت عنوان پسته لوکس و لاکچری گفته می‌شود قیمت بالاتری دارد.

وی با انتقاد از عدم صدور مجوز واردات برای برخی از اقلام آجیل یادآور شد: بادام هندی موجود در بازار همه‌اش قاچاق است و هیچ‌کس نمی‌داند چرا مجوز واردات بادام هندی صادر نمی‌شود تا این میزان قاچاق صورت بگیرد.

حمصیان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار قاچاق چندان به‌صرفه نیست و اجناس قاچاق قیمت بالایی دارد اما چون نیاز بازار است باز هم صورت می‌گیرد.