بارندگی در اصفهان ۲۵ تصادف خسارتی و جرحی به همراه داشت

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: بارش باران از بامداد تا صبح امروز یکشنبه ۲۵ فقره تصادف خسارتی و جرحی در کلانشهر اصفهان به همراه داشت که هیچ‌یک زنجیره‌ای نبود.

سرهنگ محمدرضا محمدی اظهارداشت: از این تعداد تصادف، ۲۳ مورد خسارتی و ۲ مورد جرحی بود که از بین تصادف‌های خسارتی ۱۰ تصادف در محورهای جنوبی شهر، هشت تصادف در محورهای غربی و پنج تصادف در شرق رخ داد.

وی با بیان اینکه غروب دیروز شنبه با شروع بارش باران، یک مورد واژگونی یک دستگاه تریلی در محدوده پل دفاع مقدس در صفه اتفاق افتاد، تصریح کرد: با وجود همه هشدارها و اقدام‌های انجام شده همچنان به‌هنگام بارش‌ها، شاهد تصادف و واژگونی خودروها به‌ویژه خودروهای سنگین در بزرگراه‌های کلانشهر اصفهان هستیم.

محمدی، دلیل برخی از این تصادفات که پس از بارندگی اتفاق می‌افتد را جنس و کیفیت آسفالت بزرگراه‌ها دانست و افزود: هرگاه که در کلانشهر اصفهان بارش باران داریم، پلیس راهور به شدت نگران رخ دادن حادثه واژگونی یا قیچی کردن تریلی‌ها و کامیون‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه این مشکل بیشتر در محورها و بزرگراه‌های جنوبی کلانشهر اصفهان مانند شهید دستجردی، اقارب پرست و صفه اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادهای اصلی برای رفع این مشکل، انتقال مسیر خودروهای سنگین به کمربندی سپاهان‌شهر در غرب اصفهان است که این موضوع در جلسه‌هایی با مسوولان استان مطرح شد و امیدواریم با تکمیل کمربندی غرب، هرچه زودتر اجرایی شود.

رییس پلیس راهور اصفهان با بیان اینکه مسیر کمربندی سپاهان‌شهر به سمت باغ ابریشم هنوز استانداردهای کافی و لازم برای تردد خودروهای سنگین را  ندارد، گفت: انتقال مسیر خودروهای سنگین به کمربندی‌های شرق و غرب اصفهان برای کاهش ترافیک و آلودگی و همچنین افزایش ایمنی بزرگراه‌ها ضروری است.

وی درباره تعریض پل شهید ستاری در ابتدای بزرگراه اقارب‌پرست نیز افزود: کارهای اجرایی این طرح آغاز شده و با تکمیل آن شاهد کاهش بار ترافیک و تصادفات در این محور و مقابل صفه خواهیم بود.

بارش باران از عصر شنبه سی‌ام فروردین در کلانشهر اصفهان آغاز شد و تا صبح یکشنبه ادامه داشت.

برخی از مسوولان از جمله رییس پلیس راهور استان اصفهان، بزرگراه‌هایی مانند  صُفه، اقارب‌پرست، شهید کشوری و شهید دستجردی را از نقاط حادثه خیر در کلان‌شهر اصفهان عنوان کردند که به جای اینکه بیشتر برای حل ترافیک شهری کارآمد باشند در مواقعی مانند بارندگی، تبدیل به نقاط حادثه‌خیز می‌شوند.

کلانشهر اصفهان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.