ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته است

معاینه فنی خودروهای حمل و نقل عمومی از بروز حوادث و خسارت به مالکان جلوگیری کرده و توانسته فرصت‌های خوبی را جبران نقص و جلوگیری از خسارت داشته باشد

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در سه سال گذشته تاکنون ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی با نظارت‌ها، آموزش و ایمن سازی راه‌ها افزایش یافته است.

فرهاد مهریاری، در آیین افتتاحیه اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین تیران و کرون، اظهار کرد: ایمنی حمل و نقل عمومی جز مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده که با همکاری انجمن‌های صنفی‏، پلیس و رانندگان به نتایج سازنده‌ای رسیده است.

وی کاهش حوادث و افزایش ایمنی در این حوزه را مهم‌ترین دستاورد اقدامات صورت گرفته اعلام کرد و افزود: نظارت‌های پلیس و راهداران، ایمن سازی راه‌ها با اصلاحات هندسی و نصب تابلو و آموزش رانندگان و ارتقا همکاری‌های این قشر تصادفات را در عرصه حمل و نقل عمومی افزایش داد.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: معاینه فنی خودروهای حمل و نقل عمومی از بروز حوادث و خسارت به مالکان جلوگیری کرده و توانسته فرصت‌های خوبی را جبران نقص و جلوگیری از خسارت داشته باشد.

وی اضافه کرد: مکانیزه سازی فرآیندهای صدور معاینه فنی از اهمیت خاصی برخوردار بوده که در تامین ایمنی و جلوگیری از خطا کارآمد است.

به اعتقاد مهریاری، همسو با رفع مشکلات فنی راه و ارتقا سطح دانش و مهارت رانندگان، کیفیت تولید خودرو هم موثر است تا ایمنی حمل و نقل افزایش و شاهد کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خودروسازان ایمنی خودرو را جز ماموریت‌ها و وظایف اصلی خود قرار بدهند.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از همکاری رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی نسبت به رعایت قوانین تشکر کرد و گفت: این همکاری‌ها توانسته کاهش تصادفات را به همراه داشته باشد.

مهریاری با اشاره به راه اندازی مرکز معاینه فنی تیران و کرون گفت: این مرکز چهاردهمین مرکز استان اصفهان و یکصد و هشتادمین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین کشور است که توسط بخش خصوصی پایه‌گذاری و راه اندازی شده است.

همچنین فرماندار تیران و کرون در این آیین با اشاره به ظرفیت فعال حمل و نقل بار در این شهرستان، اظهار کرد: چهار هزار خودرو سنگین در این منطقه وجود دارد و بخشی از خانوارها از راه رانندگی امرار معاش می‌کنند.

علی محمدی کیا راه اندازی این مرکز را برای تامین نیاز رانندگان مهم خواند و افزود: با توجه به حجم تردد خودروهای سنگین در محور تیران به داران و بلعکس، مرکز معاینه فنی می‌تواند خدمات خوبی را به حوزه حمل و نقل عمومی ارائه کند.

وی ادامه داد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تیران و کرون پروژه‌های مهمی را این سال‌ها اجرا کرده و تعدادی دیگر هم در دست اجرا دارد که هر کدام به کاهش تصادفات و ایمنی در رانندگی کمک می‌کند.