ایجاد رواناب، سیلاب و خیزش گرد و خاک

با توجه به پیش بینی رگبار باران، رعدوبرق، صاعقه و تگرگ در مناطق غرب و شمال غرب اُستان در شهرستان‌های، خوانسار، گلپایگان، چادگان، فریدون‌شهر، بویین میاندشت، فریدن و میمه رعایت نکات ایمنی به ساکنان و مسافران حاضر در این مناطق توصیه می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش‌بینی رگبار باران، رعدوبرق، صاعقه و تگرگ در روزهای پیش رو در مناطق غربی اُستان ساکنان این مناطق و گردشگران در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی قرار نگیرند و به علت وزش تندبادهای لحظه‌ای ایمنی تردد در جاده‌ها مورد توجه رانندگان قرار گیرد.

منصور شیشه‌فروش افزود: باتوجه به استقرار سامانه ناپایدار جوی تا پایان روز سه‌شنبه در سطح اُستان، مدیریت بحران اُستان اصفهان به تیم‌های امدادی شهرداری‌ها، اداره راهداری وسایر دستگاه‌های امدادی شامل هلال احمر، آتش نشانی و اُورژانس جهت ارائه خدمات امدادی و اضطراری اعلام اماده باش کرده است.

وی ادامه داد: بارش‌های بهاری می‌تواند موجب آبگرفتگی شود و به شهرداری‌ها و راهداری تاکید شده در صورت بروز نسبت به بازگشایی مسیل‌ها و آبراهه‌ها و تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: افزایش تیم‌های گشت و نظارت در مسیر رودخانه‌ها و کانال‌های منشعب در مسیر رودخانه زاینده رود، سدها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی جهت پیشگیری از وقوع حوادث غرق شدگی مورد تاکید مدیریت بحران اُستان است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی رگبار باران، رعدوبرق، صاعقه و تگرگ در امروز و فردا در مناطق غرب و شمال غرب اُستان در شهرستان‌های، خوانسار، گلپایگان، چادگان، فریدون‌شهر، بویین میاندشت، فریدن و میمه رعایت نکات ایمنی به ساکنان و مسافران حاضر در این مناطق توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: ساکنان این مناطق و گردشگران در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی مناطق غرب اُستان و دامنه کوهپایه‌ها استقرار پیدا نکنند و در ترددها احتیاط کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزش باد و تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گردو خاک از بعداظهر امروز تا اواخر روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق اُستان بخصوص مناطق مرکزی، شرق و شمال اُستان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: به علت خیزش کانون‌های گردخاک و کاهش میدان دید، ضرورت حفاظت در برابر اثرات گرد و خاک و ایمنی تردد در جاده‌ها به‌علت کاهش میدان دید باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: رعایت نکات ایمنی در چرای دام در مناطق مرتفع کوهستانی اُستان، مناطق عشایری و در محل‌های استقرار باید مورد توجه عشایر و دامداران قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حفاظت از سازه‌های گلخانه‌ها و سازه‌های ناپایدار در برابر تند باد و پرهیز از استقرار و توقف افراد و خودروها در مجاورت درختان فرسوده و رعایت اصول ایمنی در تردد در محورهای جاده‌ای مناطق غرب استان، باید مورد توجه قرار گیرد.