اولین مجوز کشور از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین صادر شد

برای صدور مجوزهای حوزه زمین به فراخور نوع مجوز نیاز به استعلام از پنج تا بیست دستگاه است و در روال قبلی سیستمی منسجم و کارا وجود نداشته، فرآیند صدور مجوز چند ساله بوده است.اولین مجوز بطور کامل الکترونیکی در کشور برای ابراهیم داوری در استان اصفهان در مدت زمان یک ماه صادر شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: اولین مجوز حوزه زمین در کشور در اصفهان از طریق سامانه ملی پنجره واحد مدیریت زمین صادر شده است.

جعفر مطلب زاده افزود: صدور مجوز الکترونیکی از این درگاه موجب پیشگیری از زمین‌خواری و تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان می‌شود.

وی ادامه داد: این کار بزرگ با همکاری بین دستگاهی حوزه زمین در استان، سازمان فناوری اطلاعات ایران و ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه زمان صدور مجوز در روال استعلامات قبلی بطور تقریب چهار سال بوده است گفت: اولین مجوز از این درگاه در مدت زمان یک ماه و برای تغییر کاربری اراضی زراعی از سازمان جهاد کشاورزی اصفهان صادر شد.

وی با بیان اینکه برخی از ارگان‌ها از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تاکنون موفق به اتصال به این سامانه نشده‌اند، تصریح کرد: در صورت اتصال همه دستگاه‌های حوزه زمین به این سامانه تمامی مجوزهای این حوزه با سرعت و دقت بیش از پیش انجام خواهد شد.

مطلب زاده گفت: به دلیل اینکه برای صدور مجوزهای حوزه زمین به فراخور نوع مجوز نیاز به استعلام از پنج تا بیست دستگاه است و در روال قبلی سیستمی منسجم و کارا وجود نداشته، فرآیند صدور مجوز چند ساله بوده است.اولین مجوز بطور کامل الکترونیکی در کشور برای ابراهیم داوری در استان اصفهان در مدت زمان یک ماه صادر شد.