اولویت مدیریت شهری مباحث حمل‌ونقلی است

در بودجه‌های پیش‌بینی شده در کشور و شهرداری، بالاترین رقم‌ها به حوزه حمل‌ونقل اختصاص دارد و از طرف دیگر نیازها و درخواست‌های مردم به‌صورت روزانه نسبت به حوزه حمل‌ونقل بیشتر است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال وضعیت فضای سبز این کلان‌شهر به‌رغم خشکسالی و هزینه‌های تأمین آب، مطلوب است، لذا باید از مسئولان این حوزه در خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز تشکر کنیم.

ابوالفضل قربانی در نطق میان دستور هشتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: برای دختران این سرزمین آرزوی موفقیت و سلامتی داریم که این روزها مورد هجمه دشمنان هستند اما به لطف خدا از این دام به سلامت عبور خواهند کرد.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی با مدیران و دست‌اندرکاران این حوزه در شهرداری اصفهان افزود: در این جلسه حدود چهار ساعت صحبت همکاران را شنیدیم، لذا امیدواریم در آینده نیز با توجه و برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: باید بپذیریم که در حال حاضر ابرچالش جدی در همه کلان‌شهرهای کشور از جمله اصفهان، ترافیک و حمل‌ونقل است؛ چیزی که این روزها ممکن است بسیاری از مردم را نگران و گاهی کلافه کرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: خود ما هم بارها درگیر این موضوع شده‌ایم. با همه این اوصاف می‌بینیم که بیشتر هزینه‌های مردم به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه حمل‌ونقل صرف می‌شود و ممکن است این را در محاسبات خود نیاوریم اما رقم آن بسیار سنگین است؛ چه بسا گاهی هزینه حمل‌ونقل از هزینه پوشاک نیز بیشتر است.

قربانی اظهار کرد: در بودجه‌های پیش‌بینی شده در کشور و شهرداری، بالاترین رقم‌ها به حوزه حمل‌ونقل اختصاص دارد و از طرف دیگر نیازها و درخواست‌های مردم به‌صورت روزانه نسبت به حوزه حمل‌ونقل بیشتر است.

وی افزود: در طول سال شش هزار نفر برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه می‌کنند، اما برای استفاده از حمل‌ونقل همگانی هر روز اکثریت مردم خواهان خدمات این حوزه هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جایگاه حوزه حمل‌ونقل در کشور و مدیریت شهری باید بهتر شود؛ این نکته‌ای است که همه دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل شهرداری اصفهان مطرح کردند.

وی گفت: هرچند این روزها بخش عمده مشکلات حمل‌ونقلی ما ناشی از سیاست‌های اشتباه، در حوزه شهرسازی است، اما می‌بینیم در یک منطقه کل افرادی که باید برای حمل‌ونقل تلاش کنند، فقط یک نفر است اما در حوزه‌های دیگر این تعداد به مراتب بیشتر است، این نشان می‌دهد که لازم است به این چالش بیشتر توجه شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تجربه‌ای که در همه دنیا صورت گرفته، این است که حمل‌ونقل موضوع اول اداره شهرهای بزرگ است، ادامه داد: گاهی ممکن است در شهر تهران افراد دو یا سه ساعت به‌صورت روزانه در ترافیک بمانند که این مطلب برای شهر اصفهان نیز برای سال‌های آتی قابل تصور است.

قربانی اظهار کرد: هرچند اولویت مدیریت شهری مباحث حمل‌ونقلی است، اما به‌نظر می‌رسد توجه بیشتری باید به این حوزه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱, ۶۰۰ میلیارد تومان تنها برای قطار شهری هزینه انجام شده که رقم چشمگیری است، گفت: واقعیت امر این است که نوع نگاه ما در اداره شهر باید به سمت سیاست‌هایی برود که حمل‌ونقل مناسب‌تر را رقم بزند.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با تقدیر از خدمات انجام شده در حوزه فضای سبز گفت: امسال وضعیت فضای سبز اصفهان به‌رغم خشکسالی و هزینه‌های تأمین آب، مطلوب است، لذا باید از مسئولان این حوزه در خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز تشکر کنیم.

قربانی تاکید کرد: شهرداران مناطق و کارکنان باید پاسخگویی سریع و شفاف به استعلام‌ها و قرارهای صادره از ناحیه کمیسیون‌های قانونی داشته باشند.