اولویت با هتل‌ها و واحدهای بومگردی است

رییس اتحادیه املاک اصفهان گفت: اولویت اسکان مسافران نوروزی سال ۱۴۰۱ در اصفهان ابتدا با هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه‌های بومگردی و سپس منازل استیجاری، مدارس و کمپ «فدک» است. رسول جهانگیری اظهار داشت: بدلیل تأثیر دوران کرونا بر سفرها، اولویت برای اسکان مسافران نوروزی، مراکز بومگردی و گردشگری، هتل و مهمانپذیر است زیرا در […]

رییس اتحادیه املاک اصفهان گفت: اولویت اسکان مسافران نوروزی سال ۱۴۰۱ در اصفهان ابتدا با هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه‌های بومگردی و سپس منازل استیجاری، مدارس و کمپ «فدک» است.

رسول جهانگیری اظهار داشت: بدلیل تأثیر دوران کرونا بر سفرها، اولویت برای اسکان مسافران نوروزی، مراکز بومگردی و گردشگری، هتل و مهمانپذیر است زیرا در دو سال گذشته ضرر زیادی دیده‌اند که امیدواریم جبران شود.

وی همچنین با بیان اینکه همیشه برای اعلام آمادگی برای نوروز از شهریور سال قبل آن آغاز به کار می‌شد، اظهار داشت: امسال این اتفاق دیرتر افتاد و در فرصت کوتاه موجود نمی‌توانیم ساماندهی خاصی داشته باشیم اما آموزش و مشاوره لازم به واحدهای املاک ارائه شد که چه خانه‌هایی را در اختیار مسافران نوروزی قرار دهند.

رییس اتحادیه املاک اصفهان با اشاره به اینکه مسائل بهداشتی، ایمنی و آتش نشانی باید در خانه‌های استیجاری رعایت شود، تصریح کرد: در سال‌های گذشته ظرفیت پذیرش حدود ۱۵۰ هزار مسافر شب خواب را در اصفهان داشتیم اما اکنون چند ماه را ضابطه‌مند از دست دادیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته برای ساماندهی املاک فراخوان اعلام می‌شد و بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ واحد صنفی در نقاط مختلف شهر اعلام آمادگی کرده و کارکنان مربوطه کارت شناسی و تأیید صلاحیت می‌گرفتند و در ورودی شهر برای پذیرش و ثبت‌نام خانه‌های استیجاری اقدام می‌کردند که امسال این مسئله را نداریم.

وی تاکید کرد: ما فرصت را برای ظرفیت خانه‌های استیجاری املاک از دست داده‌ایم اما به ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان کمک خواهیم کرد زیرا یک مسافر بیشتر در اصفهان اقامت داشته باشد از چند شغل حمایت می‌شود.

رییس اتاق اصناف اصفهان درباره فعالیت دیگر مشاغل و اصناف گفت: مشاغلی از جمله خدمات فنی و شیشه خودرو، آینه، قفل‌سازی، صافکاری، نقاشی و لوازم یدکی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بصورت کشیک نوروزی و مانند سال‌های گذشته ارائه خدمات می‌دهند.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است. اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد. بخش گردشگری این استان در دوران شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت مالی زیادی شده است.