اولویت اصلی مدیریت شهری ، توسعه خطوط اتوبوسرانی و تکمیل خط دوم قطار شهری

در حال حاضر ردیف بودجه‌ای سنگینی برای این خط در بودجه شهرداری قرار گرفته است و قسمت‌هایی از این خط تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

یلدا توکلی: رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اولویت اصلی مدیریت شهری این کلان‌شهر، توسعه خطوط اتوبوسرانی، تکمیل خط دوم قطار شهری و رینگ چهارم ترافیکی است.
ابوالفضل قربانی با اعلام این خبر گفت: اوایل دوره ششم مدیریت شهری ناوگان اتوبوسرانی اصفهان حدود ۶۵۰ دستگاه اتوبوس با میانگین عمر ۱۰ سال داشت که در حال حاضر تعداد این اتوبوس‌ها به ۹۰۰ دستگاه رسیده و تا پایان سال جاری به بیش از هزار دستگاه می‌رسد.
او با بیان اینکه حرکت به سوی تکمیل خط دوم قطار شهری باید با سرعت انجام شود، افزود: در حال حاضر ردیف بودجه‌ای سنگینی برای این خط در بودجه شهرداری قرار گرفته است و قسمت‌هایی از این خط تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه قرارداد خرید تعدادی اتوبوس برقی منعقد شده و این اتوبوس‌ها به‌زودی به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه می‌شود، تأکید کرد: این امر موفقیت بزرگی برای کلان‌شهر اصفهان به شمار می‌رود.
تکمیل حلقه چهارم ترافیکی شهر، در دستور کار
قربانی با بیان اینکه احداث و تکمیل حلقه چهارم ترافیکی شهر با هزینه زیادی در حال انجام است، گفت: بخشی از این حلقه در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بخش دیگر سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
او ادامه داد: طرح‌های نرم‌افزاری برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل در سطح شهر، توسعه زیرساخت‌های الکتریکی به‌ویژه برای هوشمندسازی ترافیک، نصب دوربین‌های متعدد در سطح شهر و افزایش تعداد خطوط اتوبوس تندرو از اقدامات مدیریت شهری اصفهان است.