انرژی های پاک جایگزین آلاینده ها با صرفه اقتصادی بالا است

دریا قدرتی پور- مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی های سبز(آویسا) در یک مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی محیط زیست، گفت: در این عرصه، “شرکت فن آوران انرژی های سبز”، بعنوان بزرگترین تولیدکننده انواع آبگرمکن های خورشیدی در ایران و خاورمیانه با بررسی پتانسیل های بالقوه انرژی های پاک و درنظرگرفتن تنوع اقلیم […]

دریا قدرتی پور- مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی های سبز(آویسا) در یک مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی محیط زیست، گفت: در این عرصه، “شرکت فن آوران انرژی های سبز”، بعنوان بزرگترین تولیدکننده انواع آبگرمکن های خورشیدی در ایران و خاورمیانه با بررسی پتانسیل های بالقوه انرژی های پاک و درنظرگرفتن تنوع اقلیم در کشور، توانسته است گام های موثری در  تولید محصولاتی با کمترین تاثیر آلایندگی بر محیط زیست و مقرون به صرفه از نظر اقتصادی بردارد.

احسان امینی، افزود: استقرار کشور در مدارهای ۲۵تا۴۵درجه عرض شمالی کره زمین که منطقه ای با بالاترین میزان دریافت انرژی خورشیدی است را یک فرصت عنوان کرد و گفت: ضرورت استفاده از انرژی های خورشیدی در کشور بهترین راه برای حذف انرژی های فسیلی و حفظ محیط زیست است.

امینی با بیان اهداف این شرکت در جایگزینی انرژی های نو و تولید آبگرمکن خورشیدی، گفت: شرکت آویسا، نمایندگی انحصاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آبگرمکن خورشیدی در دنیا است که تاکنون بیش از ۱۵۰۰دستگاه آبگرمکن خورشیدی هوشمند نسل جدید (لوله خلاء) در ابعاد مختلف نصب و راه اندازی کرده است. وی افزود:  شرکت آویسا به طراحی و تولید انواع آبگرمکن های خورشیدی فلوتر(شناوردار) و دوبل در حجم های متفاوت، آبگرمکن های خورشیدی پروانه ای برای پروژه های بزرگ و اجرای تحقیقات طراحی و ساخت آب شیرین کن خورشیدی لوله خلاء، تولید آبگرمکن خورشیدی کویل دار بمنظور مصارف پرفشار و کمک گرمایشی و طراحی و ساخت غذاپز خورشیدی پرداخته است.

مدیرعامل شرکت آویسا از اعطای نمایندگی و صادرات تولیدات خود به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و ارمنستان، کنیا، عربستان و بحرین، اوکراین و تاجیکستان خبر داد و افزود: با استفاده از این تولیدات، در جایگزینی انرژی های فسیلی با انرژی خورشیدی بدلیل کاهش انتشار گازهای آلاینده و کنترل عرضه و تقاضای انرژی فسیلی با استقبال فراوانی روبرو بوده ایم.

وی در تشریح برخی مزایای استفاده از آبگرمکن خورشیدی آویسا از ۷۰درصد صرفه جویی در مصرف گاز، ذخیره آبگرم بهداشتی در مخزن دوجداره، امکان تامین آبگرم درطول شبانه روز، در تمام فصول و کلیه مناطق کشور، نصب سریع و آسان و دارای تاییدیه از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور، دارای ضمانت و ۱۰سال خدمات پس از فروش صحبت کرد.

امینی در مورد کارکرد آبگرمکن خورشیدی در روزهای ابری، سرد و ساعات غیرآفتابی، گفت: گرمکن پشتیبان بعنوان یک نیروی کمکی، درون مخزن تعبیه شده که وارد مدار می گردد و آبگرم مصرفی را تامین می کند. همچنین، با وجود مخزن دوجداره و شیشه های خلاء، پرت دمایی درحد اندکی است و ودر هرساعت شبانه روز، این محصول پاسخگو است.

امینی در ادامه، به کمبود آب آشامیدنی در مناطقی از کشور اشاره کرد و افزود: روش های گوناگون شیرین کردن آب، جوابگویی لازم در مقابل مشکلات فراوان را ندارند که در این راستا، شرکت فن آوران انرژی های سبز موفق به طراحی و ساخت آب شیرین کن خورشیدی شده است و در مقایسه با محصولات مشابه، مزایای فراوانی ازجمله، کمترین میزان پساب، حداقل استفاده از انرژی های فسیلی، امکان شیرین کردن آب شور با هر غلظت و هر نوع نمکی، نصب و نگهداری آسان، طول عمر بالا، ارزان و اقتصادی را دارد.

وی برخی از کاربردهای آب شیرین کن خورشیدی را قابلیت تامین آب شرب، نصب در مناطق کویری، قابلیت تامین آب گلخانه ها و مصارف کشاورزی و دامپروری با روش هیدروپونیک و تولید آب مقطر برشمرد.

دیگر محصول شرکت فن آوران انرژی های سبز که احسان امینی نام برد، خوراک پز خورشیدی است که امکان پخت انواع گوشت، حبوبات، سبزیجات را بصورت بخارپز یا برشته، کاملا سالم و بهداشتی، طعمی مطبوع، بدون نیاز به انرژی فسیلی، امکان استفاده در روزهای ابری فراهم می کند. وی گفت: این خوراک پز خورشیدی دارای راندمان بالا، قابلیت جابجایی آسان و قیمت مناسب می تواند جایگزین مناسبی برای دوستداران طبیعت باشد.

مدیرعامل شرکت فن آوران سبز در اشاره به اشتغالزایی تولیدات این شرکت اظهار کرد: با توجه به ارتقای روند تولید، اکنون ۵۰درصد افزایش نیروی کار، رشد ۵۰درصدی صادرات و افزایش ۳ برابری توان تولید را شاهدیم.

در ادامه، مدیرفنی مهندسی شرکت آویسا در بیان مشخصات فنی آبگرمکن های خورشیدی گفت: با توجه به استاندارد ۵۰ لیتر آب مصرفی هر فرد، با نصب آبگرمکن خورشیدی روزانه صرفه جویی قابل ملاحظه ای در تولید و مصرف گاز و حتی جلوگیری از انتشار گاز دی اکسید کربن بدلیل سوزاندن چوب در مناطق محروم از گاز طبیعی  فراهم می گردد. ضمن آنکه مانع از قطع درختان برای گرم کردن آب می شود.

مهدی ترابی با اشاره به استقبال نهادهای دولتی بویژه منابع طبیعی از آبگرمکن های خورشیدی برای نصب در مناطق جنگلی و روستاهای دورافتاده، گفت: حدود ۳۰۰ کیلوگرم چوب برای گرم شدن ۲۰۰ لیتر آب مصرفی یک خانواده ۴ نفره لازم است که با نصب آبگرمکن خورشیدی، امکان دسترسی به آب گرم بدون قطع درختان و صرفه جویی قابل ملاحظه در سوخت های فسیلی فراهم می گردد.