انجام اقدامات لازم برای ساماندهی سرویس رفت‌وآمد مدارس اصفهان

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان اصفهان از انجام اقدامات لازم برای ساماندهی سرویس رفت و آمد مدارس این شهرستان همزمان با آغاز آموزش حضوری و بازگشایی کامل مدارس خبر داد. علیرضا سلطانی افزود: بدین منظور جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اصفهان برگزار و تصمیمات ویژه برای آغاز فعال شدن سرویس مدارس […]

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان اصفهان از انجام اقدامات لازم برای ساماندهی سرویس رفت و آمد مدارس این شهرستان همزمان با آغاز آموزش حضوری و بازگشایی کامل مدارس خبر داد.

علیرضا سلطانی افزود: بدین منظور جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اصفهان برگزار و تصمیمات ویژه برای آغاز فعال شدن سرویس مدارس گرفته شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس به سازمان اتوبوس‌رانی اعلام شد که بنابر فراوانی بیشترین تعداد دانش آموز به تفکیک نواحی ۶ گانه به خدمات‌رسانی بهتر و وسیع‌تر اقدام کند.

رئیس اداره انجمن اولیاومربیان آموزش‌وپرورش استان اصفهان افزود: همچنین واحدهای آموزشی ملزم به ارائه مشخصات متقاضیان سرویس مدرسه به شرکت‌های حمل‌ونقل شدند.

وی همچنین به تشکیل کارگروه‌های موضوع ماده ۱۸ و اتخاذ تصمیمات لازم جهت تسهیل در فرآیند سرویس دهی به دانش آموزان اشاره کرد.

سلطانی افزود: از حدود ۲ سال پیش تاکنون و همزمان با شیوع ویروس کرونا، فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی متوقف شده بود که با ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اجباری شدن آموزش حضوری، خدمات‌رسانی سرویس‌های مدارس در دستور کار قرار گرفت. وی یادآور شد: اکنون ۴۵ شرکت دانش‌آموزی برای سرویس‌دهی مدارس در اصفهان فعالیت دارند.

به گفته وی با توجه به اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد خودرو سرویس مدارس، متقاضیان برای سرویس‌دهی و دانش‌آموزان متقاضی برای گرفتن سرویس وجود ندارد از والدین درخواست می‌شود هرچه سریعتر به مدیران مدارس اعلام نیاز کنند. استان اصفهان دارای حدود ۹۵۰ هزار دانش‌آموز و بیش از پنج هزار واحد آموزشی است.