امیدواریم بیمارستان الزهرا(س) ریفرال کرونا نشود

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه قرار است از اول شهریور بیمار غیر کرونایی در بیمارستان الزهرا (س) بستری نشود، گفت: امیدواریم به این سمت نرویم، چون یکسری اقدامات درمانی فقط در الزهرا(س) انجام می شود و با کاهش روند بیماری امیدواریم نیازی به استفاده از این بیمارستان نداشته باشیم.

کامران منتظری، امروز (دوشنبه، ۲۰ مردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه ویروس کرونا شیوع شدیدی داشت و با بیمارانی روبرو شدیم که ما را گمراه می کردند، چراکه بیماری هر روز یک علامت نشان می داد و تشخیص آن سخت بود.

وی با اشاره به اینکه پزشکان عمومی، متخصصان بیهوشی، طب اورژانس، دستیاران رشته های مختلف و همه جامعه پزشکی درگیر و متاسفانه برخی آلوده به این ویروس شدند، گفت: کرونا اختلال در درمان ایجاد کرد، به طوری‌که با افزایش آلودگی امکان مبتلا و ناقل بودن افراد زیادی وجود دارد اما نمی توانیم درمان را ناقص بگذاریم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان افزود: پزشکی که مرگ و میر افراد بر اثر ابتلا به کرونا را می بیند و بعد باید بالای سر بیمار برود واقعا ایثار می کند و جان خود را برای نجات بیماران به خطر می اندازد.

وی در مورد آسیب های که کرونا به درمان وارد کرد، گفت: در یک مقطع زمانی مجبور شدند یکسری بیمارستان ها را از درمان خارج کنند و جراحی های غیر اورژانسی لغو شد که این موضوع باعث شد بعدها بیمار با حال بدتر مراجعه کند، از طرف دیگر بسیاری از مردم به خاطر ترس کرونا به مراکز درمانی مراجعه نمی کردند.

منتظری، اختلال در آموزش را یکی دیگر از آسیب های کرونا برشمرد و افزود: این آسیب دامن گیر است و از دانشجو تا دستیار پزشکی درگیر کرونا شده و در شرایطی که برخی از کادر درمان آسیب دیدند، حفظ روحیه خیلی سخت است.

به گفته وی، ۲۴ نفر متخصص بیهوشی و ۴ نفر از دستیاران بیهوشی در اصفهان کرونا مثبت شدند و چند نفر به آی سی یو رفتند ولی خدا را شکر فوتی نداشتیم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان در خصوص ورود بیمارستان الزهرا (س) به عنوان بیمارستان ریفرال کرونا توضیح داد: در بیمارستان الزهرا (س) هیچ ونتیلاتوری بی استفاده نبود و حتی زمانی که این بیمارستان ریفرال نیست، پشتیبانی الزهرا(س) و تخت های آی سی یو و دستگاه های ونتیلاتور آن باعث شد که بتوانیم بیماران را نجات دهیم.

وی با دفاع از تصمیمی که گرفته شد و الزهرا(س) از ابتدا وارد چرخه کرونا نشد، گفت: بیمارستان الزهرا (س) در این مدت به بیماران خدمت می داد و باعث شد درمان روی زمین نماند، چون یکسری درمان های خاص استان اصفهان و استان های اطراف در این بیمارستان صورت گرفت، البته این بیمارستان هیچ وقت از درمان کرونا کنار نیز کنار نبود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه قرار است از اول شهریور بیمار غیر کرونایی در بیمارستان الزهرا (س) بستری نشود، گفت: امیدواریم به این سمت نرویم، چون یکسری اقدامات درمانی فقط در الزهرا(س) انجام می شود و با کاهش روند بیماری امیدواریم نیازی به استفاده از این بیمارستان نداشته باشیم.

وی درمورد پاسخ دهی پزشکی به صورت مجازی نیز گفت: این کار اول خوب پیش رفت ولی به مرور مشکلاتی داشت که فرایند درمان را با مشکل مواجه می کرد.

منتظری با بیان اینکه چند سایت به صورت غیرمجاز با پاسخ های قطعی که در علم پزشکی اصلا ممکن نیست فعالیت کردند، خاطرنشان کرد: برای پاسخگویی مجازی فقط راهنمایی اولیه می توان به بیمار کرد، درحالی که درمان و حتی تجویز دارویی که صورت گرفت آسیب های داشت که باید تا برطرف شدن این آسیب ها پاسخگوی مجازی متوقف شود.