امضای سند همکاری برای تولید ۴۰۰ هزار اصله درخت و درختچه در اصفهان

قرار است یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور کاشته شود و طی توافق‌نامه‌ای، تولید ۴۰۰ هزار اصله درخت در ۱۴۰۲ با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از امضای سند همکاری بین این سازمان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برای تولید ۴۰۰ هزار اصله درخت و درختچه مقاوم به شوری و خشکی خبر داد.

علی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و اهمیت موضوع «ترسیب کربن»، در سازمان‌های جهانی مقرر شده است که تا سال ۲۰۳۰ یک تریلیون درخت با همکاری کشورهای مختلف در جهان کاشته شود؛ به‌عنوان مثال کشور چین هدف کاشت ۷۰ میلیارد، عربستان ۵۰ میلیارد، اتیوپی ۱۰ میلیارد، ترکیه هفت میلیارد و ایران نیز کاشت یک میلیارد درخت را مدنظر دارند. وی افزود: کشور ایران جزو ۱۰ کشور اول تولیدکننده کربن است و از نظر ترسیب کربن نیز در رده ۴۲ جهان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه کنترل ریزگردها، جلوگیری از فرسایش خاک، ایجاد بادشکن و مقابله با بیابان‌زایی از دیگر اهداف طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران است، ادامه داد: قرار است یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور کاشته شود و طی توافق‌نامه‌ای، تولید ۴۰۰ هزار اصله درخت در ۱۴۰۲ با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی این نهال‌ها به اندازه استاندارد و قابل حمل رسید، در شهر اصفهان و دیگر شهرهای همجوار طبق سهمیه در نظر گرفته شده برای کاشت توزیع خواهد شد.