افزایش ۵ برابری جریمه ورود به محدوده زوج و فرد از اردیبهشت

از اول اردیبهشت ماه جریمه تردد غیرمجاز وسایل نقلیه در محدوده‌های ممنوع مصوب در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها که به طور موقت از طرف پلیس راهور ممنوع اعلام می‌شود، ۱۰۰ هزار تومان است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار کرد: قبلا مبلغ جریمه ۲۰ هزار تومان بود، اما براساس مصوبه جدید از اول اردیبهشت ماه مبلغ جریمه با افزایش ۵ برابری، ۱۰۰ هزار تومان می شود که شامل جریمه ورود به محدوده زوج و فرد هم می شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی درخصوص استفاده افراد شاغل از وسایل نقلیه شخصی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از یک سو و اجرای طرح زوج و فرد از سوی دیگر که شهروندان را مجبور به استفاده از حمل و نقل عمومی می کند، گفت: این موضوع را در جلسه ای که امروز بعداز ظهر در ستاد مبارزه با ویروس کرونا در استان داریم مطرح خواهیم کرد و تابع مصوبات این ستاد خواهیم بود، در حال حاضر ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان اعلام کرده اجرای طرح زوج و فرد در شهر اصفهان ادامه داشته باشد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه در چند روزی که حمل و نقل عمومی را در شهر اصفهان رصد می کنم شاهد رعایت فاصله گذاری اجتماعی بودم، افزود: خوشبختانه در محل هایی که دیدم فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس ها به خوبی رعایت شده و اتوبوس ها با ۱۰ تا ۱۵ مسافر حرکت می کنند.

وی اعلام کرد: با این وجود در برخی مسیرها باتوجه به پیک مسافر، اتوبوس ها از مسافران اشباع بودند و فاصله گذاری رعایت نشده بود.

سرهنگ محمدی بار دیگر با تاکید بر اینکه برای ادامه اجرای طرح زوج و فرد تابع مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: اگر حمل و نقل عمومی شهر تقویت شود و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته و در کنار آن، بهداشت و ضدعفونی کردن سطوح و داخل اتوبوس ها رعایت شود، اجرای طرح زوج و فرد می تواند کمک کننده باشد.

رئیس پلیس راهور استان در ادامه یادآور شد: هم اکنون نزدیک به ۴۰۰ دستگاه دوربین و تمام افسران پلیس در سطح شهر اصفهان و حتی محورهای بزرگراهی فعال اند و تخلف ورود به محدوده زوج و فرد را ثبت می کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها استثنا برای محدوده زوج و فرد برای تردد کادر درمان، پزشکان و پرستاران است، گفت: برای بقیه افراد استثنایی نداریم و فقط زمان را تغییر دادیم، به طوری که کارمندان و افراد شاغل تا قبل از ساعت ۸ می توانند با وسیله نقلیه شخصی خود را به محل کارشان برسانند و طرح زوج و فرد از ساعت ۸ صبح تا ۱ بعدازظهر و ۳ بعدازظهر تا ۱۲ شب اجرا می شود.