افزایش ۲۸ درصدی تصادفات استان اصفهان نسبت به پارسال

عدم توجه به جلو با ۳۶ درصد بیشترین علل تصادفات بوده و وسایل نقلیه‌ای که در این تصادفات بیشترین سهم را داشتند سواری‌ها با ۳۵ درصد بوده است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در ۱۰ ماهه امسال وضعیت تصادفات در استان وضعیت خوبی نداشته و روند افزایشی پیدا کرده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر استان اصفهان در بحث تصادفات جاده‌ای آمار خوبی داشته و روند تصادفات به‌صورت کاهشی یا کنترلی بوده است، اما در ۱۰ ماهه امسال وضعیت تصادفات در وضعیت خوبی نبوده و روند افزایشی داشته است.

وی درباره دلیل افزایش این تصادفات گفت: درگیر مأموریت‌های متعدد حاشیه‌ای در سال جاری بودیم که باعث بروز چنین اتفاقاتی شد، جان باختگان ما در تصادفات ترافیکی ۲۸ درصد افزایش داشته و مجروحان نیز نسبت به پارسال ۳ درصد افزایش داشته است.

محمدی خاطرنشان کرد: تعداد معدودی استان در کشور در سال گذشته در بحث تصادفات روند کاهشی داشته‌اند که استان اصفهان یکی از آنها بوده و جز استان‌های موفق در این حوزه بوده‌ایم و اصفهان در سال گذشته رتبه دوم موفقیت در کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور را کسب کرده بود که با توجه به اینکه پارسال روند کاهشی را طی کرده بودیم، امسال نگرانی از امکان افزایش این روند را داشتیم.

وی درباره اینکه بیشترین تصادفات در چه شهرستان‌هایی و در چه ساعاتی بوده است، ادامه داد: شهرستان‌هایی که بیشترین افزایش را در ۱۰ ماهه داشته‌اند شهرستان‌های آران و بیدگل، نجف‌آباد، برخوار، دولت‌آباد، خمینی‌شهر، اصفهان و کاشان شهرستان‌هایی با روند افزایشی و سایر شهرستان‌ها یا روند کنترلی یا کاهشی داشته‌اند. پرحادثه‌ترین روزها روز پنجشنبه با ۱۷ درصد و پرحادثه‌ترین ساعات شبانه روز از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۱۰ شب بوده که حدود ۲۵ درصد تصادفات در این ساعات رخ داده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان، ادامه داد: عدم توجه به جلو با ۳۶ درصد بیشترین علل تصادفات بوده و وسایل نقلیه‌ای که در این تصادفات بیشترین سهم را داشتند سواری‌ها با ۳۵ درصد بوده است.