مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خبر داد:

افزایش کیفیت آبیاری فضای سبز شهری با خرید و نصب دستگاه واترپلاس

شوری آب مانع استفاده از گونه‌های مختلف گیاهی در پوشش فضای سبز منطقه می شود

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از خرید و نصب دستگاه حذف سختی آب (واترپلاس) در این منطقه خبر داد و گفت: این دستگاه با کاهش نمک و حذف بی‌کربنات موجود در آب، خروجی بسیار مناسبی را برای آبیاری فضای سبز آماده می‌کند.

مهدی سلطان‌آقایی با اشاره به بروز بحران کم آبی در شهر اصفهان طی دهه های اخیر و اتخاذ راهکارهای مختلف از سوی مدیریت شهری جهت تامین آب موردنیاز فضای سبز شهر، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۷ با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز و هماهنگی‌ها صورت گرفته با شرکت‌های دانش‌بنیان، نسبت به خرید یک دستگاه واترپلاس ۶ اینچ برای بهینه‌سازی آب خروجی چاه‌های سطح منطقه اقدام کرده است.
او با بیان اینکه در بعضی مناطق شهر آب خروجی از چاه‌ها به‌دلیل وجود نمک زیاد و بی‌کربنات، منجر به بروز اختلال در سیستم آبیاری می شود، افزود: شوری آب مانع استفاده از گونه‌های مختلف گیاهی در پوشش فضای سبز منطقه می شود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه به منظور رفع این مشکل، رایزنی‌های متعددی با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام و تفاهم‌نامه‌هایی جهت خرید دستگاه‌های سختی‌گیر آب منعقد شد، خاطرنشان کرد: این دستگاه با نام تجاری واترپلاس با کاهش نمک و حذف بی‌کربنات موجود در آب، خروجی بسیار مناسبی را برای آبیاری فضای سبز آماده می‌کند و موجب افزایش سبزینگی و تنوع گونه‌های گیاهی می‌شود.