افزایش قیمت نان اجرایی می‌شود

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت:مصوبه افزایش قیمت نان با ابلاغ سازمان صنعت ، معدن و تجارت در استان اصفهان اجرایی می‌شود. سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: قیمت نان با توجه به نوع آن، حدود ۲۰ تا ۲۸ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. او ادامه داد: اصلاح قیمت و افزایش قیمت […]

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت:مصوبه افزایش قیمت نان با ابلاغ سازمان صنعت ، معدن و تجارت در استان اصفهان اجرایی می‌شود.
سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: قیمت نان با توجه به نوع آن، حدود ۲۰ تا ۲۸ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
او ادامه داد: اصلاح قیمت و افزایش قیمت نان باید در فروردین ماه امسال انجام می‌گرفت، اما بنا به دلایلی به زمان دیگری موکول شد. معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: نانوایان تولید کننده در جامعه محسوب می‌شوند و همانطور که منافع مصرف کنندگان را در نظر می‌گیریم باید منافع تولید کننده و سود منطقی را هم برای آن‌ها در نظر بگیریم. او با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها، رهن و اجاره و خمیرمایه نانوایان، اضافه کرد: کمیته‌های تخصصی در این زمینه تشکیل شد و پیشنهاد‌هایی را در مورد اصلاح و افزایش قیمت نان ارائه دادند، اما نظر اتحادیه نانوایان خیلی بالاتر بود و در نهایت مقرر شد که بر اساس ارزیابی کارشناسان قیمت نان در حد معقولی اصلاح شود که از ضرر نانوایان و مصرف کنندگان جلوگیری شود. به گفته او میزان و درصد افزایش قیمت‌ها توسط سازمان صمت به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود و فرمانداری‌ها هم در هر منطقه‌ای باید به نانوایان ابلاغ کنند که در صورت انجام مطلوب این امور، اصلاح قیمت‌ها از امروز باید اجرایی شود. قاضی عسگر خاطرنشان کرد: نان تولیدی با استفاده از آرد یارانه‌ای، به هیچ وجه نباید کنجد زده شود و از این طریق با قیمت بالاتری به فروش برسد و در صورت انجام این کار تخلف محسوب می‌شود و سازمان‌های بازرسی صمت و اصناف و تعزیرات با اینگونه تخلفات برخورد قانونی خواهند کرد.
او افزود: تنها نانی که با نرخ مصوب به‌صورت کنجدی بفروش می‌رسد، سنگک است. معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تعدادی از نانوایان سنگک پز در شهرستان اصفهان آزادپز کامل هستند و مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت نان آنهاست و باید نانوایی‌های سنگک در این شهرستان هم بطور کامل آزادپز شود و از شمول نرخ گذاری خارج شوند. اوادامه داد: نانوایی سنگک آزادپز به‌جز شهرستان اصفهان در دیگر شهرستان‌های این استان وجود ندارد و همه آن‌ها یارانه‌ای هستند.
قاضی عسگر ابراز امیدواری کرد که با اصلاح قیمت نان، کیفیت آن هم بهتر شود.
او بیان کرد: در حال حاضر کیفیت نان نسبت به گذشته خیلی بهبود پیدا کرده و دور ریز آن هم بسیار کم شده است و امکان تهیه نان با کیفیت در استان اصفهان وجود دارد.