افزایش غیرقابل قبول نرخ اجاره مسکن در شهرستان

امام‌جمعه نطنز ضمن گلایه از افزایش نرخ اجاره‌بهای منزل گفت: گرانی اجاره و همچنین قیمت خانه در نطنز غوغا می‌کند، آن‌هایی که خانه‌دارند به فکر همدیگر باشند و خانه‌های ارزان را در اختیار همشهریان خود قرار دهند

امام‌جمعه نطنز ضمن گلایه از افزایش نرخ اجاره‌بهای منزل گفت: گرانی اجاره و همچنین قیمت خانه در نطنز غوغا می‌کند، آن‌هایی که خانه‌دارند به فکر همدیگر باشند و خانه‌های ارزان را در اختیار همشهریان خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام صادق (ع) اظهار کرد: در هفته گذشته یک اتفاق بسیار خوب بی المللی رخ داد و آن بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بود، البته درواقع اتحادیه عرب به سمت سوریه برگشت و این‌یک پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت محسوب می‌شود.

 وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی میلیاردهادلار هزینه کردند که سوریه را از بین برده و بشار اسد را سرنگون کنند، اما جبهه مقاومت مانع این کار شد و جبهه مقاومت نگذاشت قدرت‌های پوشالی به مقصد برسند که این اتفاق مهم ثمره ۱۲ سال مقاومت در منطقه بود و یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

 یعقوبی تصریح کرد پس از توافق ایران و عربستان نقشه عوض شد و هرروز شاهد کم شدن اختلافات کشورهای منطقه هستیم و شاهد صلح عربستان و یمن و امیدواریم با وحدت کشورهای مسلمان در منطقه شاهد افول و نابودی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

خطیب جمعه نطنز با گرامیداشت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: صلیب سرخ و هلال‌احمر یک ارتش ۲۵۰ میلیون نفر هستند که اسلحه‌شان لباس و مهارت‌هایی است که به کمک به آسیب دیدگان می‌روند و این ارتش امسال صد و یکمین سال تأسیس خود را جشن می‌گیرد و نیروهای جمعیت هلال‌احمر در کشور ما همواره در میدان کمک به مردم بودند و در کاهش آلام و دردهای مردم فعالیت کردند.

 وی با گرامیداشت هفته ملی جمعیت گفت: بحران جمعیت کشور ما را دچار چالش خواهد کرد، در این راه باید هم مردم و هم مسؤولان برنامه محور جلو بروند، ما باید در جامعه مادر بودن و هویت مادری را برجسته کنیم؛ مادر بودن مقدس است و عظمت دارد و باید با برجسته کردن نقش مادر تحکیم خانواده را هرروز بهتر و بهتر کنیم.

یعقوبی اذعان کرد: نکته دوم این است که باید نشاط اجتماعی و خانوادگی را در جامعه ترویج دهیم و خانواده‌ها را از بی‌فرزندی و تک‌فرزندهای نجات دهیم.

 امام‌جمعه نطنز بیان کرد: نکته مهم در بحث جمعیت، ترویج ازدواج است باید ازدواج آسان را ترویج کنیم و نگذاریم سن ازدواج بالا برود اگر جمعیت جوان کشور کم شود، در آینده کشور در صنایع، اشتغال و نیروی انسانی دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به موضوع گرانی مسکن در نطنز گفت: گرانی اجاره و همچنین قیمت خانه در نطنز غوغا می‌کند، آن‌هایی که خانه‌دارند به فکر همدیگر باشند و خانه‌های ارزان را در اختیار همشهریان خود قرار دهند و مسئولین هم نظارت بیشتری بر قیمت اجاره‌بها داشته باشند.

لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون در انقلاب اسلامی به یک انحطاط تاریخی در ایران پایان داد

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی نیز در خطبه‌های نماز جمعه بادرود اظهار کرد: در آستانه سالروز لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران اسلامی در سال ۱۳۵۸ شمسی، انقلاب اسلامی به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور یکه در دوران پهلوی به‌شدت تحقیرشده بود در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت.

وی افزود: اصولاً تسلیم‌ناپذیری در مقابل دولت‌های متکبر و مستکبر خصوصیت شناخته‌شده ایران و ایرانی است و به فضل الهی با همین خصوصیت ممتاز است که دشمنان ایران اسلامی مستأصل و درمانده شده‌اند باید بدانند که دیگر هیچ جایگاه و پایگاه ای در ایران اسلامی ندارند.

قاسمی به‌روز ۲۴ اردیبهشت‌ماه که مصادف است با سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت‌الله میرزا حسن شیرازی در سال ۱۲۷۰ شمسی اشاره و تصریح کرد: قدرت‌های انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع آن‌ها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند در برابر ایران اسلامی اعتراف به ناتوانی کردند، و این خود بهترین دلیل است بر اقتدار روحانیت اصیل که همیشه حامی مظلومان و محرومان جهان خواسته مردم بزرگوار و شریف ایران اسلامی بوده و هستند.

امام‌جمعه بادرود بیان کرد: از همه‌کسانی که در جمعیت هلال‌احمر مشغول کارهای تلاشگری و پشتیبانی و خدمت به مردم هستند از همه آنها تشکر می‌کنم چراکه دست‌هایی که مستقیم کمک می‌کنند خیلی مقدس‌تر از دست‌هایی است که فقط دعا می‌کنند چراکه این عزیزان کانون خدمت هستند و هر جای کشور که با بحرانی مواجه شود این عزیزان هستند که در خط مقدم قرار می‌گیرند خود را به خطر می‌اندازند تا دیگران نجات پیدا کنند.