افزایش ساعت کار مترو و اتوبوس در روزهای پایانی سال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای رفاه حال شهروندان و تشویق به استفاده از حمل و نقل همگانی به جای خودروی شخصی، ساعت کار مترو تا ۲۲ شب و ساعت فعالیت خطوط اتوبوسرانی عبوری از معابر مرکزی شهر تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه افزایش یافته است. در روزهای پایانی سال […]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای رفاه حال شهروندان و تشویق به استفاده از حمل و نقل همگانی به جای خودروی شخصی، ساعت کار مترو تا ۲۲ شب و ساعت فعالیت خطوط اتوبوسرانی عبوری از معابر مرکزی شهر تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه افزایش یافته است.

در روزهای پایانی سال و ایام اسفندماه به واسطه افزایش سفرهای درون شهری در معابر مرکزی شهر و مراجعه شهروندان به مراکز تجاری، با حجم گسترده‌ای از خودروهای شخصی مواجه می‌شویم که موجب افزایش ترافیک و اختلال در روند عبور و مرور شهروندان می‌شود.

بر همین اساس معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تمهیداتی را برای روزهای پایانی سال اندیشیده است که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره آن گفت: جهت رهایی از ازدیاد ترافیک، به شهروندان توصیه می‌شود برای سفرهای درون‌شهری پایانی سال، از مترو استفاده کنند.

حسین حق شناس با توصیف ظرفیت‌های متروی اصفهان برای شرایط ویژه ترافیکی بیان کرد: با توجه به ضرورت سرویس دهی مطلوب به شهروندان مدت زمان انتظار مسافران از ۱۵ دقیقه به ۱۱ دقیقه کاهش یافته که در آینده نیز این زمان تقلیل خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی رسمی روزهای ۲۰ و ۲۷ اسفند ماه مترو برخلاف دیگر ایام سال در خدمت رسانی به شهروندان فعال خواهد بود. شهروندانی که منازل آنها نزدیک ایستگاه‌های مترو است می‌توانند به صورت مستقیم از آن استفاده کنند و سایر شهروندان می‌توانند با اتوبوس به پایانه‌های ابتدایی یا ایستگاه مترو سفر کنند یا خودروی خود را نزدیک ایستگاه‌های مترو پارک کرده و ادامه سفر خود را با مترو انجام بدهند.

  • تمدید طرح محدوده زوج و فرد تا ۲۹ اسفند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد شهروندان در استفاده از خودروی شخصی در ایام ویژه سال و خصوصاً آخرین روزهای اسفند ماه اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای طرح محدوده زوج و فرد تا بیست و نهم اسفند ماه تمدید شده است.

وی با تاکید بر مشارکت و همکاری و همیاری شهروندان و میهمانان در امر ترافیک گفت: با توجه به عدم توجه به قوانین توسط برخی از رانندگان و ایجاد مشکلات برای شهر و شهروندان در روزهای پایانی سال، تمامی خودروهای ثبت تخلف متحرک در شبکه معابر مرکزی شهر مستقر خواهد شد و با همکاری پلیس راهور، اعمال قانون برای خودروهای متخلف صورت خواهدگرفت.

حق شناس با اعلام آمادگی کامل تمام ظرفیت ترافیکی شهر جهت خدمت رسانی به شهروندان و میهمانان نوروزی گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال با افزایش حجم مسافر در اصفهان مواجه هستیم از این رو، آماده سازی پارکینگ‌های عمومی، تعویض، ترمیم، بهسازی و نوسازی تابلوهای ترافیکی، خط کشی‌های ترافیکی و آشکارسازی گذرگاه‌های عابر پیاده و اصلاح زمانبندی بیش از ۴۰ تقاطع اصلی در ورودی‌ها و مرکز شهر جهت تطابق با افزایش حجم ترافیک انجام گرفته است.

وی ادامه داد: آماده سازی ناوگان اتوبوسرانی و برنامه‌ریزی جهت سرویس دهی در نقاط پر مسافر و همچنین ایجاد کیوسک‌های تاکسیرانی در نقاط مهم گردشگری و همچنین بهره برداری از تمام ظرفیت پایانه‌های مسافربری با هدف ارتقای خدمات حمل و نقل نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت و جایگاه اطلاع رسانی در مدیریت ترافیک تاکید کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان سعی بر آن داریم تا نسبت به توسعه حمل و نقل ترکیبی و اطلاع رسانی جهت استفاده از ظرفیت‌های خط مترو و ناوگان اتوبوسرانی برای تردد در مرکز شهر اقدام کنیم.

وی همچنین اذعان داشت: اگر بازید گردشگران به صورت تورهای درون شهری فعال شود، حجم بالایی از مخاطرات ترافیکی کاهش خواهد یافت.