رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:

افزایش تسهیلات تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی

بر همین اساس تسهیلات وام چهار درصد توسط بانک مهر اقتصاد به شهروندان تعلق می‌گیرد، همچنین شماری از فروشندگان موتورسیکلت‌های برقی نیز با اقساط ۲۴ یا ۳۶ ماهه، شرایط پرداخت را برای شهروندان آسان کردند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از افزایش تسهیلات برای تبدیل یکصد هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی به برقی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرداری اصفهان، روز دوشنبه به نقل از محمد نورصالحی افزود: طبق تفاهمنامه منعقد شده بین شهرداری و چند کارخانه موتورسیلکت‌سازی درصدد افزایش پرداخت تسهیلات برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی برآمدیم.
وی اضافه کرد: بر همین اساس تسهیلات وام چهار درصد توسط بانک مهر اقتصاد به شهروندان تعلق می‌گیرد، همچنین شماری از فروشندگان موتورسیکلت‌های برقی نیز با اقساط ۲۴ یا ۳۶ ماهه، شرایط پرداخت را برای شهروندان آسان کردند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استقبال نکردن مردم برای استفاده از موتورسیکلت برقی به جای بنزینی گفت: موتورسیکلت‌ برقی نیازمند شارژ و هزینه نگهداری بوده و هزینه آن زیاد است و تنها کسانی که از موتورسیکلت بعنوان وسیله تردد سبک استفاده می‌کنند، به این وسیله روی آورده‌اند.

نورصالحی گفت: از راه‌های تشویق مردم به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، ایجاد اطمینان خاطر برای آنها و بومی‌سازی ساخت این وسایل نقلیه است. وی با اشاره به تلاش وزارت کشور، دولت و شهرداری‌ کلانشهرها برای برقی کردن ناوگان حمل‌ و نقل عمومی خاطرنشان کرد: اقداماتی برای تولید اتوبوس‌ برقی انجام و حتی تعداد محدودی توسط سازنده‌های داخلی عرضه شده، اما تولیدات داخلی همچنان متکی به واردات قطعات خارجی است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شارژ باتری اتوبوس‌های برقی نیازمند ایستگاه شارژ برقی است که باید زیرساخت‌های وسیعی برای آن فراهم شود.

به گزارش ایرنا، آلودگی هوای ناشی از دود صنایع، خودروها، موتورسیکلت‌ها و دیگر منابع آلاینده از یکسو و انتشار ریزگرد و گرد غبار از سوی دیگر، ریه‌ شهروندان دیار نصف جهان را می‌آزارد، این چالش سال‌هاست مشکلات فراوانی را برای مردم این خطه بخصوص افراد سالخورده، کودکان و بیماران بوجود آورده است.