افتتاح ۸ طرح زیربنایی اصفهان توسط رئیس‌جمهور/ در سال‌های اخیر برق به ۳۲ هزار روستا رسید

۹ طرح زیربنایی برق اصفهان با دستور رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز ۸ طرح زیربنایی برق در استان اصفهان، از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها شامل ایستگاه‌های توزیع، اتصالات فوق توزیع و اتصالات انتقال است که […]

۹ طرح زیربنایی برق اصفهان با دستور رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز ۸ طرح زیربنایی برق در استان اصفهان، از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل ایستگاه‌های توزیع، اتصالات فوق توزیع و اتصالات انتقال است که با اعتباری نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

در استان اصفهان تقویت و یا تأسیس ایستگاه‌های حسینجه، لنجان، شهر گز و شهرک بزرگ صنعتی از جمله‌ طرح‌های بود که توسط رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسن روحانی، در مراسم افتتاح این پروژه‌ها اظهار داشت: خوشحالیم که صنعت برق ما روزانه در حال پیشرفت است، همه می‌دانند اگر آب، برق، گاز در اختیار مردم نبود قطعا توسعه‌ای در کار نبود.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: از تمام عزیزانی که در این پروژه‌ها فعال بودند سپاسگزارم، از اینکه روستاهای کشور نیز می‌توانند از این نیرو‌ها استفاده کنند جای خوشحالی دارد؛ از ابتدای عمر دولت تا اکنون ۳۲ هزار روستا برق دارند.

وی در پایان تشریح کرد: اکنون بالای ۱۰ میلیون نفر در روستا‌های کشور آب سالم در اختیار دارند، به مردم این استان‌ها تبریک عرض می‌کنم.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در این مراسم با بیان اینکه وعده ۲۵۰ طرح بزرگ آب و برق و فاضلاب را به مردم داده بودیم، گفت: با احتساب طرح‌های امروز، مجموعاً ۱۹۰ طرح به ثمر رسیده و تا پایان سال ۶۰ طرح بزرگ دیگر عمدتاً ساخت و سازی هستند به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۱۱ هزار و ۹۶۲ روستا به شبکه آبرسانی سالم و آب پایدار اضافه شده‌اند، اظهار داشت: این تعداد روستا، جمعیتی بالغ بر ۸ میلیون نفر را شامل می‌شود که تا پایان دولت به ۹.۳ میلیون نفر افزایش خواهد یافت و با ۹۰۰ هزار نفری که قبل از دولت تدبیر و امید از شبکه آبرسانی بهره‌مند بودند این جمعیت به ۱۰.۲ میلیون نفر خواهد رسید.

رسول موسی‌رضایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان نیز در خصوص پروژه هسنیجه اظهار داشت: این طرح با  ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در مساحت ١٩ هکتار با ۲ قسمت ۴٠٠ و ۶٣ کیلوولت در مجاورت شهرک بزرگ صنعتی اصفهان یکی از پروژه‌های مهم و زیربنایی صنعت برق است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان افزود: این پروژه با اعتبار بانک توسعه اسلامی و با هدف افزایش پایداری شبکه سراسری، کاهش افت ولتاژ مصارف صنعتی، تامین تقاضای برق مصرفی متقاضیان و مشترکان منطقه شمال اصفهان و افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی به مشترکان به بهره برداری رسیده است.

موسی‌رضایی در خصوص افزایش توان پست لنجان اضافه کرد: در این طرح که در مساحتی بالغ بر ۶.۲۵ هکتار در غرب اصفهان و در مجاورت شهرک صنعتی فولاد احداث و برای آن ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی افزود: این پست با هدف افزایش پایداری شبکه و تامین دیماند مصرف متقاضیان و مشترکان منطقه مرکزی اصفهان و تغذیه پست‌های ۶۳ فولاد آلیاژی، نوید منگنز، فولاد سپهر، شهرک فولاد، خمیر و کاغذ اترک، آجر نسوز آذر و زرین خودرو احداث شد و قابلیت اطمینان برق‌رسانی و تامین برق شهرک‌های صنعتی مجاور را دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در خصوص پروژه پست سیار شهر گز تشریح کرد: اعتبار بهره برداری از پست سیار شهر شهر گز واقع در شمال اصفهان با بودجه ۱۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت؛ این پست قابلیت تامین برق مشترکان صنعتی کشاورزی تجاری و خانگی را دارا خواهد بود.

 موسی‌رضایی پست شهرک بزرگ صنعتی اصفهان را از جمله دیگر طرح‌های مهم برشمرد و افزود: با توجه به نیاز روز افزون استفاده از انرژی برق به خصوص در بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی، تقاضای افزایش خرید بار مصرفی در شهرک بزرگ صنعتی اصفهان وجود داشت و بهره‌برداری از این طرح که برای آن ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد قادر خواهد بود نیاز این بخش را مرتفع کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان درباره دیگر طرح ها شامل اتصالات فوق توزیع تصریح کرد: این طرح‌ها با هدف تامین برق و قابلیت مانور و پایداری شبکه برق احداث شده است.