به گزارش اخبار اصفهان؛

اعلام نتایج برگزاری انتخابات در استان اصفهان

با فرایند و فضایی که برای تبلیغات مهیا شد و معرفی در حوزه‌های انتخابیه و حتی فضای مجازی باعث شد که مردم نسبت به روند کار و توانمندی نامزدها یک نگاه آگاهانه پیدا کنند

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان با امنیت و سلامت کامل برگزار شد و رأی گیری در سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رأی استان انجام گرفت.

روند برگزاری انتخابات به خوبی در استان اصفهان پیش رفت
سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این رابطه اظهار کرد: روند برگزاری انتخابات به خوبی در استان اصفهان پیش رفت و این حضور مثال‌زدنی در بسیاری از شهرستان‌های استان موجب شگفتی بوده است.وی ادامه داد: با فرایند و فضایی که برای تبلیغات مهیا شد و معرفی در حوزه‌های انتخابیه و حتی فضای مجازی باعث شد که مردم نسبت به روند کار و توانمندی نامزدها یک نگاه آگاهانه پیدا کنند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه یک تصویر بسیار شورانگیز و حماسی در سطح استان و کشور را شاهد بودیم تصریح کرد : با توجه به فعالیت و حجم اخباری که در این دوره توسط کمیته اطلاع‌رسانی مخابره می‌شود و باری که اصحاب رسانه بر دوش خود دارند، روند اطلاع‌رسانی متفاوت بوده است.مرتضوی افزود: با بازدید اخبار و برگزاری جلسات مشخص شد که حجم داده‌ها بالا و ارتباط‌گیری مردم با این رویداد بزرگ متفاوت با دوره‌های گذشته بوده و البته بار اصلی آن بر دوش اصحاب رسانه بود.

نتیجه نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان
تعداد کل آراء صحیح مأخوذه استان ۴۰۷۹۳۷ در(تعداد ۱۰۸۵ شعبه از مجموع ۱۰۸۹ شعبه حوزه انتخابیه) بوده است. طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه مبارکه زهرا سعیدی مبارکه با تعداد آرا ۱۱۹۰۶ به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.لازم به ذکر است که تعداد کل آرا صحیح مأخوذه در این حوزه ۴۴۱۹۴ بوده است.سید مسعود خاتمی نیز از حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار راهی مجلس شورای اسلامی شد.طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار سید مسعود خاتمی با تعداد آرا ۱۳۲۷۳ دوباره راهی مجلس شورای اسلامی شد. شایان ذکر است که تعداد کل آرا صحیح مأخوذه در این حوزه انتخابیه ۳۴۳۳۹ بوده است.همچنین حسین عبدلی از حوزه انتخابیه نطنز و قمصر به مجلس شورای اسلامی راه یافت. طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه نطنز و قمصر حسین عبدلی با تعداد آرا ۱۴۳۸۳ به مجلس شورای اسلامی راه یافت. گفتنی است که تعداد کل آرا صحیح مأخوذه در این حوزه ۳۹۰۶۵ بوده است.

رمضان رحیمی از حوزه انتخابیه فلاورجان
رمضان رحیمی از حوزه انتخابیه فلاورجان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد. طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه فلاورجان رمضان رحیمی دشت‌لوئی با تعداد آرا ۱۸۹۰۵ به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد. گفتنی است که تعداد کل آرا صحیح مأخوذه در این حوزه ۵۹۴۹۱ آرا بوده است.حبیب قاسمی نیز به عنوان منتخب حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان وارد مجلس شورای اسلامی می‌شود. طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان حبیب قاسمی با تعداد آرا ۲۲۹۰۵ به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد. تعداد کل آرا صحیح مأخوذه ۵۸۰۵۶ رأی در این حوزه انتخابیه بوده است.ابوالفضل ابوترابی هم به عنوان منتخب نهایی حوزه انتخابیه نجف آباد، تیران وکرون وارد مجلس شورای اسلامی شد.طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه نجف‌آباد و تیران وکرون، ابوالفضل ابوترابی با تعداد آرا ۴۰۲۵۰ به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد. گفتنی است که تعداد کل آرا صحیح مأخوذه ۹۱۲۳۹ رأی در این حوزه بوده است.

منتخب نهایی حوزه انتخابیه فریدن، فریدونشهر، چادگان
اسمعیل سیاوشی به عنوان منتخب نهایی حوزه انتخابیه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت وارد مجلس شورای اسلامی شد. طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، اسمعیل سیاوشی با تعداد آرا ۱۷۸۷۰ به مجلس شورای اسلامی راه یافت.شایان ذکر است که تعداد کل آرا صحیح مأخوذه در این حوزه اتخابیه ۶۸۲۴۲ رأی بوده است.الهام آزاد نیز به عنوان منتخب نهایی حوزه انتخابیه نائین و خوروبیابانک وارد مجلس شورای اسلامی شد.طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه نائین و خوروبیابانک با تعداد کل آرا صحیح مأخوذه به میزان ۲۷۶۵۲، الهام آزاد با تعداد آرا ۶۴۷۲ منتخب نهایی و به مجلس راه یافت.

حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان به دور دوم راه یافتند
شایان ذکر است: حوزه انتخابیه سمیرم، کریمی و موسوی به دور دوم راه یافتند. آمار نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌ها مشخص شده که در حوزه انتخابیه سمیرم میان رحیم کریمی و سید محمد موسوی به دور دوم راه یافتند.بنا بر اعلام وزارت کشور حسین رجایی و علی کیانی از حوزه انتخابیه لنجان نیز به دور دوم راه یافتند.

نماینده مردم خمینی شهر دوباره انتخاب شد
حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی نیز با کسب بالاترین آرا دریافت شده به عنوان نماینده مردم خمینی شهر به مجلس دوازدهم راه یافت.مصطفی معینی آرانی نیز منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.مطابق نتایج شمارش صندوق‌های شهری و روستایی در حوزه انتخابیه شاهین شهر «حسینعلی حاجی دلیگانی» از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.مطابق نتایج شمارش صندوق‌های شهری و روستایی در حوزه انتخابیه شاهین شهر «حسینعلی حاجی دلیگانی» با اختلاف کمی از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.این نتایج مربوط به شمارش صندوق‌های شهری و روستایی بوده است.

نتایج حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند
براساس اعلام ستاد انتخابات، در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند،‌ امیرحسین بانکی پور فرد ۱۵۲۲۹۱ رای ، عباس مقتدایی ۱۱۸۹۶۰ رای ، مهدی طغیانی ۱۱۱۹۶۸ رای ، رسول بخشی ۱۱۱۱۰۲ رای و حامد یزدیان با ۹۷۳۴۴ رای انتخاب شدند.