اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا

معاون توسعه‌ کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: وزارت تعاون در مواجهه با کرونا حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات را در اختیار کسب و کارهای آسیب دیده قرار می‌دهد. عیسی منصوری در کارگروه اشتغال شهرستان که در فرمانداری اردستان برگزار شد، اظهار کرد: وزارت تعاون در مواجهه با کرونا […]

معاون توسعه‌ کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: وزارت تعاون در مواجهه با کرونا حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات را در اختیار کسب و کارهای آسیب دیده قرار می‌دهد.

عیسی منصوری در کارگروه اشتغال شهرستان که در فرمانداری اردستان برگزار شد، اظهار کرد: وزارت تعاون در مواجهه با کرونا و برای حفظ اشتغال و تداوم فعالیت کسب و کارهای آسیب دیده، در ۱۴ رسته اصلی و ۸۵۸ زیر رسته، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات را در اختیار کسب و کارهای آسیب دیده قرار می دهد.
وی با بیان اینکه در مرحله اول این تسهیلات که با محوریت اشتغال انجام می شود، حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حال پرداخت است، ادامه داد: در مرحله دوم به دلیل اینکه تمرکز آسیب دیدگی روی بخش خدمات بود، به صورت مستقل حدود ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار بخش گردشگری، حدود ۱۷۰۰ میلیارد در حوزه فرهنگ و هنر و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه ورزش به صورت تخصصی و از طریق دستگاه ها در اختیار واحدهای کسب و کار قرار می گیرد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در جلسات اخیر کارگروه فرعی ستاد کرونا در خصوص تداوم پرداخت‌ها تصمیم گیری شده و درباره ایجاد فرصت بیشتر در حوزه بازپرداخت تسهیلات و حمایت در حوزه های مالیاتی و بیمه نیز تصمیمات جدیدی گرفته شده که پس از تصویب نهایی در ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد. منصوری خاطرنشان کرد: حدود دو میلیون شغل در دوران کرونا ریزش کرد که با پرداخت تسهیلات، حدود یک میلیون و ۱۰۰ شغل بازگشت مجدد به کار داشتند.
وی با اشاره به بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: حدود ۷۳۰ هزار نفر مشمول اختصاصی بیمه بیکاری در دوران کرونا شدند که ۲۵۰ هزار نفر آنها همچنان مشمول بیمه بیکاری هستند و نیازمند منابع جدیدی هستیم.