اصلی ترین رسالت دانشگاه حل مسائل کشور است

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رساته گفت:.در کشوری که نیروی انسانی قوی به عنوان سرمایه اصلی وجود دارد، دانشگاه تأثیر بسزایی در ارتقای کشور خواهد داشت و چنانچه کل دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مسائل حال کشور باشند، می‌توان گفت دانشگاه آینده این سرزمین است. سید مهدی ابطحی در این نشست با اشاره […]

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رساته گفت:.در کشوری که نیروی انسانی قوی به عنوان سرمایه اصلی وجود دارد، دانشگاه تأثیر بسزایی در ارتقای کشور خواهد داشت و چنانچه کل دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مسائل حال کشور باشند، می‌توان گفت دانشگاه آینده این سرزمین است. سید مهدی ابطحی در این نشست با اشاره به خدمات دانشگاه صنعتی اصفهان در زمان بروز کرونا و فرصت‌ها و تهدیدهای این شرایط افزود: دانشگاه در تمام زمینه‌های فنی و مهندسی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در سرشاخه علوم فیزیک و ریاضی فعال است و تنها دانشگاه فنی کشور محسوب می‌شود که در حوزه کشاورزی و محیط زیست نیز فعالیت دارد و پژوهش انجام می‌دهد، زیرا محور توسعه کشور کشاورزی است و زمینه‌های استقلال آن را فراهم می‌کند. ابطحی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان با داشتن چهارده دانشکده  و هفت پژوهشکده ی تقاضا محور در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه عمل می کند.

دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه نوآوری

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین  در مورد تعاملات این دانشگاه گفت: دو پژوهشکده دانشگاه در مشارکت با صنعت ایجاد شده‌اند؛ پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان با فولاد مبارکه هرمزگان و پژوهشکده آب نیز با سازمان آب و فاضلاب استان همچنین شرکت آب منطقه‌ای و سازمان حفاظت محیط زیست تعامل دارد.

ابطحی افزود: دانشگاه صنعتی با مجموعه مترو اصفهان نیز ساختار پژوهشی مشترک خواهد داشت. همچنین مؤسسه هیدروکرتینگ در دانشگاه پایه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه در حوزه نوآوری اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان با بخش صنعت مشارکت کرده است و به زودی در دانشگاه اولین مرکز رشد نوآوری کشور در زمینه زیردریا فعال می‌شود که این اقدام با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در حوزه نفت نیز مرکز نوآوری تخصصی نفت شکل می‌گیرد، تصریح کرد: زمانی‌که صنعت در ایجاد یک زیرساخت مشارکت دارد، به معنی این است که همکاری درازمدتی انجام خواهد شد.

ابطحی ادامه داد: این دستاورد نتیجه سال‌ها تلاش است و نیاز داریم در شرایط کنونی کشور مسائل را در درون کشور حل کنیم.

دردوران کرونا زیر ساخت های خوبی برای آموزش غیر حضوری فراهم شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه آموزش مجازی فرصت به روز کردن محتوا را فراهم می‌کند گفت

شیوع کرونا علاوه بر سختی‌ها، فرصت‌هایی نیز فراهم کرد، وی افزود: استادی که به صورت غیرحضوری تدریس می‌کند و یک شبکه اجتماعی کمکی در کنار خود دارد، می‌تواند با دانشجویان خود به صورت رو در رو در ارتباط باشد، دانشجویان از او سوال کنند و نظر خود را بدهند؛ اگرچه این نوع فعالیت زمانی را از استاد می‌گیرد، اما موجب شده تا تفاوت‌های فردی بین دانشجویان بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و اگر مشکلی وجود داشت برطرف شود. ابطحی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه از اساتید و دانشجویان باهوش و نوآور تشکیل شده است، اظهار کرد: ارزیابی دانشجویان از نحوه تدریس استاد به خوبی انجام شد که این نظام از صفر تا ۲۰ استاد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا استاد به منظور بهبود کیفیت کار خود انعکاسی را داشته باشد و دانشجویان بتوانند در ارتباط با نحوه ارائه درس‌ها نظر بدهند.

ابطحی خاطر نشان کرد: فرصت دیگر آموزش مجازی به روز کردن محتواست، زیرا استاد محتوای درسی خود را با دقت بیشتری به‌روزرسانی کرده و محتوای آموزشی خوبی را ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: ارائه محتواهای درسی به صورت مجازی این امکان را فراهم می‌کند تا این محتوا در صورت لزوم در اختیار کشورهای فارسی زبان دیگری قرار بگیرد و چنانچه لازم بود محتوا به زبان خارجی نیز ترجمه شود.

وی در مورد نحوه برگزاری کلاس‌های دروس عملی گفت: عمده کلاس‌های درس‌های عملی به صورت غیرحضوری برگزار شد. همچنین برای درس‌هایی که نیاز به کار عملی آزمایشگاهی داشت نیز با تهیه محتوای خوب این امکان فراهم شد تا دانشجویان به صورت غیرحضوری از محتوای کلاس‌های درس بهره مند شوند.