اصلاح و رفع خطر حفره‌های پل بزرگمهر انجام شد

تمام پل‌های سواره‌رو شهر توسط یک تیم فنی در مدیریت نگهداری و تعمیرات حوزه معاونت شهری رصد می‌شود و تمام کارهای عمومی آن به ترتیب پس از بازرسی در دستور کار قرار می‌گیرد ، در حال حاضر همزمان اقدامات عمومی ۱۲ پل سواره‌رو در حال انجام است

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر اصلاح و رفع خطر حفره‌های ایجاد شده روی پل بزرگمهر انجام شده است و در مرحله بعد، عملیات اجرایی اصلاح درزهای انبساطی شانه‌ای نیز اجرا خواهد شد. مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حفره‌هایی که به‌تازگی روی پل بزرگمهر ایجاد شده بود، اظهار کرد: سازه پل بزرگمهر شامل دو پل قدیمی و تعریضی در دو طرف پل است، حدفاصل پل قدیمی و تعریضی فاصله‌ای مانند یک درز وجود دارد که با مصالح مناسبی پوشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه درزهای طولی مانند درزهای انبساطی پل‌ها هر چندسال یک‌بار نیاز به ترمیم و اصلاح دارد، افزود: اصلاح درزهای طولی به همراه درزهای انبساطی شانه‌ای که در قسمت پل قدیمی بزرگمهر قرار دارد، در دستور کار معاونت قرار گرفت و اصلاح این درزهای طولی توسط پیمانکار انجام شده است.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: خالی شدن مصالح درون درزها به دلیل اینکه بیشتر مصالح پرکننده درزهای طولی این پل آسفالتی است، به دلیل گرمی هوا و نرم شدن مصالح کمی زودتر اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اصلاح و رفع خطر حفره‌های ایجاد شده روی پل بزرگمهر انجام شده است و در مرحله بعد، عملیات اجرایی اصلاح درزهای انبساطی شانه‌ای نیز اجرا خواهد شد.

توکلی‌پور با بیان اینکه سعی می‌کنیم اصلاح این درزها به‌صورت شبانه انجام شود تا اختلالی در ترافیک روز به وجود نیاید، خاطرنشان کرد: نگرانی خاصی در خصوص حفره‌های روی پل از لحاظ سازه‌ای وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه تمام پل‌های سواره‌رو شهر توسط یک تیم فنی در مدیریت نگهداری و تعمیرات حوزه معاونت شهری رصد می‌شود و تمام کارهای عمومی آن به ترتیب پس از بازرسی در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر همزمان اقدامات عمومی ۱۲ پل سواره‌رو در حال انجام است.